سلامت نیوز : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات موجود برای اداره کردن بیمارستان های کشور گفت: در حال حاضر بیمارستان های کشور در شرایط فوق العاده سختی اداره می شوند.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: بخش بیمارستانی در حوزه سلامت با مشکلاتی روبرو است که دولت می تواند با پرداخت سهم درمان از محل هدفمندی یارانه ها به اداره کردن بهتر بیمارستان ها کمک کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هماهنگی بین دستگاه های مختلف، می تواند مشکلات درمانی مردم را راحت تر مرتفع کند، ادامه داد: در حال حاضر حمایت دولت از بخش بهداشت و درمان ضرورت دارد چرا که وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی یکی از وزارتخانه‌ هایی است که به شدت با مشکلاتی مواجه است و باید با یک برنامه‌ ریزی درست و زیربنایی به مشکلات آن سامان داده شود.
پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها باید هر چه سریعتر انجام شود
رستمیان با بیان اینکه پرداخت مطالبات بیمارستان ها باید هر چه سریعتر انجام شود، تأکید کرد: متاسفانه هم اکنون، ‌بیمارستان ‌های دولتی به دلیل کمبود اعتباری که با آن مواجه هستند در سرویس ‌دهی به بیماران با مشکل مواجه هستند، و نمی توانند از درآمد اختصاصی خود برای تأمین نیاز بیمارستان هزینه کنند که این امر در نهایت به بدنه بخش دولتی در حوزه سلامت ضربه وارد می کند.
تعرفه ‌های غیرواقعی به خدمت‌ رسانی در بیمارستان‌ ها آسیب وارد کرده است
وی با بیان اینکه تعرفه ‌های غیرواقعی به خدمت‌ رسانی در بیمارستان‌ ها آسیب وارد کرده است، اظهار داشت: لذا با این اوصاف باید منابع بیشتری برای حوزه سلامت تخصیص یابد و درواقع باید سرانه سلامت افزایش یابد تا پرداختی مردم برای هزینه ‌های درمان پایین بیاید.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری برای حل مسایل و مشکلات حوزه سلامت در کشور، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین مسایلی که مسئولان دولت باید به آن توجه داشته باشند، افزایش سطح رضایت مندی مردم از خدمات بهداشتی و درمانی است که امر بسیار مهمی است و متاسفانه در حال حاضر در شرایط خوبی قرار ندارد.
وی در پایان تصریح کرد: به نظر می‌ رسد وزیر بهداشت و درمان جدید باید ضمن برقراری عدالت در سلامت، به اجرای قوانین مصوب برنامه پنج ساله پنجم نیز بپردازد تا بتواند با یک نیازسنجی مطلوب درجهت رفع مشکلات گام بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha