سلامت نیوز : می توان نارسایی دریچه میترال را با روش غیر جراحی که روش جدیدی در دنیاست، درمان کرد و تاکنون ۵بیمار در مرکز قلب تهران نیز با این روش درمان شده اند. دکتر مجتبی سالاری فر عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این خبر در حاشیه کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی به خراسان گفت: این روش تاکنون در جهان برای درمان حدود ۱۰هزار بیمار به کار رفته است.

این متخصص قلب درباره جزئیات این روش اظهار داشت: در بیماران دچار نارسایی دریچه میترال، خون بطن چپ به داخل دهلیز چپ برگشت می کند که باعث ایجاد یک جریان انقباضی در عضله قلب و در نتیجه بروز نارسایی قلبی می شود. حال در روش جدید برای درمان این بیماری، از طریق سیاهرگ کشاله ران، وسیله ای زیر دریچه و مکانی که دچار گشادی شده است با استفاده از تجهیزات خاص تعبیه می شود.

کارگذاری این وسیله از برگشت خون به دهلیز جلوگیری می کند. وی افزود: نارسایی دریچه میترال در صورت درمان نشدن، نارسایی قلبی ایجاد می کند. در حال حاضر روش مرسوم درمان نارسایی دریچه میترال، انجام جراحی است که با جراحی هم می توان دریچه را تعویض و هم آن را ترمیم کرد. روش جدید برای بیماران خاص که انجام جراحی برای آن ها ریسک دارد، مفید است چرا که بیمار روز بعد از جراحی مرخص می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha