دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 81146

اگر چه مصرف آب مانع از بروز برخی بیماری های مهلک نمی شود اما بسیاری از مشکلات جسمی را برطرف می کند.

به چند دلیل باید آب بنوشید ؟

سلامت نیوز : آب مایه حیات است و زندگی بدون آن ناممکن است. اگر چه مصرف آب مانع از بروز برخی بیماری های مهلک نمی شود اما بسیاری از مشکلات جسمی را برطرف می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ در این مطلب به چند خاصیت آب اشاره شده است.

افزایش هوشیاری: به عقیده برخی از محققان کمبود آب، تنها و شایع ترین علت خستگی مفرط در طول روز است. بنابراین، اگر هنگام ظهر احساس خواب آلودگی کردید، یک لیوان آب بنوشید. تنها ۲ درصد کمبود آب، برای حافظه کوتاه مدت مشکلاتی ایجاد می کند و قدرت تمرکز را کاهش می دهد.

تنظیم کننده روند سوخت و ساز:اگر قصد کاهش وزن دارید، آب بنوشید تا قدرت چربی سوزی بدن افزایش یابد. نتایج بررسی ها نشان می دهد با مصرف نیم لیتر آب، میزان سوخت چربی در مردان و زنان سالم ۳۰درصد افزایش می یابد. افزایش سوخت و ساز در عرض ۱۰ دقیقه پس از مصرف آب رخ می دهد و ۴۰ دقیقه بعد به حداکثر خود می رسد. در مقابل کمبود آب روند سوخت و ساز چربی را تا ۳ درصد کاهش می دهد. با نوشیدن یک یا ۲ لیوان آب، معده پر می شود و در نتیجه فرد کمتر غذا می خورد.

محافظت از قلب: مصرف آب کافی، خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. نتایج تحقیقات ۶ ساله محققان آمریکایی نشان می دهد، افرادی که روزی بیش از ۵ لیوان آب می نوشند در مقایسه با افرادی که روزانه کمتر از ۲ لیوان آب می نوشند، ۴۱ درصد کمتر در معرض حمله قلبی و مرگ ناشی از آن هستند. مصرف آب می تواند خطر بروز سرطان کولون را تا ۴۵ درصد و سرطان مثانه را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

پیشگیری از سردرد: شدت درد میگرن را می توان با مصرف کافی آب کاهش داد.

تقویت کننده فعالیت مغزی: مغز برای این که درست عمل کند نیاز به اکسیژن زیادی دارد و با مصرف آب زیاد این اکسیژن تامین می شود. مصرف کافی آب عملکرد شناختی را تا ۳۰درصد افزایش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha