به گفته رئیس انجمن خون و سرطان كودكان ایران، برای حل مشكلات گروه پاتولوژی در كشور ابتدا باید حوزه‌هایی كه به صورت تخصصی در بحث پاتولوژی مطرح هستند گسترش یابد تا بدین وسیله مشكلات بیمارانی كه نیاز به خدمات بیشتری دارند، برطرف شود.

دكتر حسن ابوالقاسمی به باشگاه خبرنگاران گفت: برای حل مشكلات مربوط به گروه پاتولوژیست‌ ها، در ابتدا باید حوزه‌هایی كه به صورت تخصصی در بحث پاتولوژی مطرح هستند به صورت "فلوشیپ"، رشته‌های تخصصی در آمده و با ایجاد یك Network مشكلات بیمارانی را كه نیاز به سنجش‌های متعددی دارند و برای تشخیص بیماری خود به آزمایشگاه‌های متعددی مراجعه می‌كنند، برطرف شود.
هر چند كه هم اكنون 800 بیمارستان در كشور وجود دارد كه باید پاسخگوی نیاز‌های سنجش های بالینی بوده و به علت كمبود متخصصان پاتولوژیست‌، قادر به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نمی‌باشند.
وی افزود: پاتولوژیست‌های كشور ما، از لحاظ علمی و گستره دانش خود در این زمینه بسیار جلوتر از متخصصان دیگر كشور‌ها هستند اما مشكلی كه در این زمینه برای افراد وجود دارد، تجهیزات و امكانات است؛ به طوری كه برخی از بیمارستان‌ها و مراكز درمانی حتی از ابتدایی ترین امكانات اولیه برای تشخیص نوع سرطان محرومند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha