سلامت نیوز : دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: با تجربه من ۹۸ درصد سی‌تی‌اس یا افراد مبتلا به تنگی کانال مچ دست مربوط به زنان است که از این تعداد ۹۵ درصد بعد از زایمان اول است.

غلامعلی عکاشه در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: سی‌تی‌اس یا تنگی کانال مچ دست همان تحلیل تدریجی عضلات دست، مورمور شدن و از بین رفتن قدرت انگشتان دست به خصوص انگشت شست و سبابه است که به دلیل سندرومی که مچ دست را دچار تنگی می‌کند پدیدار می‌شود.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: این سندروم باعث فشار بر روی عصبی شده که به انگشتان قدرت می‌بخشد بنابراین به ضعف عضلانی - حرکتی انگشتان می‌انجامد.

عضو هیئت مدیره جامعه جراحان افزود: با تجربه من 98 درصد سی‌تی‌اس مربوط به زنان است که از این تعداد 95 درصد بعد از زایمان اول است.

متخصص و جراح استخوان افزود: دلیل این بیماری ناشناخته است اما به احتمال زیاد هورمون‌های موجود در دوران پریودهای ماهانه و تأثیر آن بر روی برخی عوامل، باعث این رویداد می‌شود.

عکاشه، مور مور شدن، درد، بی‌حسی و اختلال در نگهداری بعضی از اجسام را به دلیل نداشتن قدرت و حس در انگشتان دست از علائم این بیماری دانست و افزود: درمان این بیماری فقط جراحی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha