سلامت نیوز : رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در دفتر وزیر بهداشت ضمن تبریک انتخاب سید حسن قاضی زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت و آرزوی موفقیت برای وی، آمادگی خود را برای همکاری هرچه بیشتر اعلام کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در این دیدار محمدرضا منصوری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گزارشی از وضعیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به وزیر بهداشت ارائه کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران با 14 دانشکده، 121 گروه آموزشی و 175 بخش آموزشی، 17 قطب علمی و 257 رشته در مقاطع مختلف و با وجود هزاران دانشجو که از این تعداد 200 دانشجوی خارجی، 200 دانشجوی دوره مجازی و 900 دانشجو در پردیس بین الملل به تحصیل مشغول هستند به عنوان نماد آموزش عالی کشور مطرح است.

وی با بیان اینکه دانشکده‌های بین‌الملل، طب سنتی، فناوری های نوین، تغذیه و رژیم شناسی، مجازی و علوم بین رشته‌ای در سالهای اخیر راه‌اندازی شده‌اند به بیان دیگر موفقیت‌های دانشگاه پرداخت.

منصوری در مورد موفقیت‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشگاه در سال 2012 با رشد 25 درصدی نسبت به سال 2011 در اسکوپوس رتبه دوم در بین کل دانشگاه‌های کشور را به دست آورد و در سال 2011 در حالی که رشد پژوهش در کل کشور منفی بود این دانشگاه شد 16 درصدی داشت.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای یک پژوهشگاه، 9 پژوهشکده، 80 مرکز تحقیقاتی و 5 مرکز رشد است و بیش از 50 مجله منتشر می‌کند که 9 مجله در ISI،  پانزده مجله در مدلاین و 25 مجله در اسکوپوس نمایه می‌شود و 4200 مقاله علمی و بیش از 2500 طرح پژوهشی در سال دارد و رتبه نخست جشنواره رازی را برای 10 سال پیاپی از آن خود کرده است.

وزیر بهداشت هم گفت: افتخار می‌کنم که همکار شما در دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم و در ارزش و اهمیت جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران تردیدی نیست.

هاشمی با اشاره به مشکلات و گرفتاری‌های دانشگاه‌های بزرگ کشور گفت: دانشگاه‌های بزرگ ما گرفتار بحث‌های سنگین پزشک خانواده شده‌اند و هر کدام گرفتار مسائلی شده‌اند که مسئله تولید علم در آنها با مشکلاتی روبه‌رو شده است.

وزیر بهداشت در ادامه یاد مرحوم دکتر باستان حق را زنده کرد و گفت ایشان خیلی برای دانشگاه علوم پزشکی تهران زحمت کشید و بخشی از داشته های امروز به خصوص نیروی انسانی آن، متعلق به زمان دکتر باستان حق است. دکتر باستان حق با همان قلب پاک و رئوفی که داشت نیروهای خوبی را جذب دانشگاه کرد که دکتر ظفرقندی و دکتر لاریجانی نیز محصول همان دوره هستند. با دکتر منصوری نیز از دوره فلوشیپ در بیمارستان لبافی نژاد همراه بودیم و در همان زمان بود که مسئولیت بیمارستان فارابی را به ایشان سپردند. بعد از آن هم دکتر ظفرقندی زحمات زیادی کشید و دکتر لاریجانی نیز به نظر من در دانشگاه شاهکار کرد.

وی ادامه داد که همچنین دکتر وحید دستجردی خیلی به دانشگاه کمک کردند و حالا هم که دکتر منصوری که مرشد ماست و من مرید چند دهه ایشان هستم هدایت دانشگاه را به عهده دارد. من به ایشان افتخار می کنم زیرا ایثار کردند و آمدند و اجازه ندادند دانشگاه در این دوره سخت از هم بپاشد و مشکلی پیش بیاید و به کمک دیگر دوستان با چنگ و دندان جایگاه دانشگاه را در عرصه بین المللی و ملی حفظ کردند.

 بر اساس این گزارش، وزیر بهداشت در پایان خواستار تداوم جلسات همفکری با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha