سلامت نیوز : بهرام عین‌اللهی در حاشیه برگزاری آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی که در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد در مورد آخرین وضعیت دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع خبرنگاران گفت: نامه جدیدی از دیوان عدالت اداری به وزارت بهداشت نرسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: در ابتدای بحث انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد توقف بحث‌های مالی به وزارت بهداشت ابلاغ شد که در این زمینه هیچ اقدامی را انجام ندهد و تاکنون نیز فقط دانشگاه علوم پزشکی تهران در این زمینه اقدام کرده است.

عین‌اللهی گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حدود یک ماه پیش مطرح شد که بحث انتزاع و ادغام دانشگاه‌ها در اختیار وزارتخانه‌های علوم و بهداشت قرار گیرد چرا که در بحث وزارت علوم  نیز دو دانشگاه عباسپور و شهید بهشتی مطرح بوده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ما تابع قانون هستیم و در دیوان عدالت اداری شکایت مطرح شده همچنان باقی است و به هیئت عمومی دیوان منعکس می‌شود.

عین‌اللهی افزود: اما این سؤال مطرح است که آیا هیئت عمومی دیوان می‌تواند به مصوبه‌ای که شورای انقلاب فرهنگی صادر کرده ورود کند البته بحث‌های حقوقی در این زمینه مطرح است که باید بررسی شوند.

عین‌اللهی در مورد نگرانی دانشجویانی که در کنکور 92 دانشگاه علوم پزشکی ایران را انتخاب کرده‌اند گفت: نگرانی دانشجویان بستگی به مصوبات دارد از نظر قانونی چالش حقوقی بین وزارت بهداشت و حوزه‌های حقوقی دیگر است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی چیزی که وجود دارد و اعلام هم شده آخرین مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha