دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 81183
سلامت نیوز : عضو انجمن قلب ایران گفت: پرستاران، نقشی حیاتی در جریان درمان بیماران قلبی ایفا می‌کنند.

دکتر عباس آزاده‌جو در گفت‌وگو با خ(ایسنا) ، درباره نقش موثر پرستار در درمان اکثر بیماری‌های قلبی خاطرنشان کرد: برای درمان، پرستاری نقش ویژه‌‍‌ای دارد به طوری که می‌تواند با ایجاد شرایط ریلکسیشن، بیمار را از هرگونه استرس دور نگاه دارد.

وی با بیان اینکه قلب نیاز به عاطفه و رژیم غذایی پرکالری دارد، اظهار کرد: در حال حاضر استرس‌های فراوان و الگوی غذایی نامناسب، مشکل بزرگ جامعه است که حتی جوانان را درگیر خود کرده است.

آزاده‌جو تصریح کرد: دقت پرستار و توجه به تغییرات بیمار بسیار حائز اهمیت است و حتما باید مانیتورینگ دقیق و مداومی از بیمار وجود داشته باشد.

وی افزود: پرستاران باید توجه کافی داشته باشند که برای دریافت نبض بیمار به مانیتور و حتی قلب اطمینان نکنند، بلکه بهترین راه دریافت دقیق نبض، دست‌های گرم بیمار است چرا که گاه مانیتور و قلب می‌توانند گول زننده عمل کنند.

این عضو هیئت انجمن قلب ایران اضافه کرد: نکته مهم دیگر این است که پرستار باید با پزشک در تعامل باشد و باید نقش خود را به خوبی ایفا کند همچنین نقد سازنده و مفید خود را در اختیار پزشک قرار دهد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: تشخیص بیماری های قلبی، تسریع می‌شود

در ادامه این گفت‌وگو دکتر سجادی با اشاره به اینکه روش سیتی آنژوگرافی به عنوان یک روش جدید تشخیصی بدون نیاز به انجام اقدامات تهاجمی است، گفت: این روش تشخیص بیماری عروق کرونر را امکان پذیر می کند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: با استفاده از روش جدید، بیماری افرادی که با درد حاد قفسه سینه به اورژانس مراجعه می‌کنند، در کمترین زمان ممکن تشخیص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مراکز مجهز به دستگاه سی‌تی‌اسکن پیشرفته در کشور، امکان استفاده از این روش وجود دارد، گفت: متاسفانه این روش جدید هم‌اکنون تحت پوشش خدمات بیمه قرار ندارد.

این متخصص قلب و عروق افزود: این در حالیست که پوشش بیمه‌ای این روش در مجموع به نفع سیستم پزشکی کشور است، زیرا با کاهش مدت زمان بستری شدن بیمار از بار مالی تحمیل شده بر شبکه بهداشت و درمان می‌کاهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha