سلامت نیوز : بازار شایعات انتصابات جدید، دامن وزارت بهداشت را هم گرفت. هرچند روز گذشته وحید رحمتی رودسری، رییس مركز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اخبار شنیده شده را تكذیب و رسانه‌ها را به پرهیز از گمانه‌زنی تا زمان قطعیت انتصابات توصیه كرد اما حتی شنیده‌ها درباره انتصابات جدید هم موجی را در رسانه‌های جمعی ایجاد كرده كه شدت آن با اخبار شش ماه گذشته بسیار متفاوت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد ؛ اگرچه وزیر بهداشت سابق در تغییر و جابه‌جایی مدیران خود آن هم در مدت كوتاه وزارتش ركورد غیرقابل رقابتی را ثبت كرد اما انتصاب‌ها و تغییرات از بهمن ماه 91 تا نیمه مرداد 92 صرفا از این رو موجب شگفتی شد كه مدیران معزول، حداقل از نظر خبرنگاران كه بیشترین ارتباط رسانه‌یی را با آنها داشتند و كوچك‌ترین اقدامات آنها را رصد می‌كردند ضعفی در آن حد نداشتند كه قابلیت ادامه فعالیت در شش ماه باقی مانده از عمر دولت را نداشته باشند. عزل معاون دارویی سازمان غذا و داروی دوران وزارت محمدحسن طریقت‌منفرد از نمونه‌های مثال‌زدنی است كه در آخرین ساعات فعالیت دولت دهم و همزمان با برگزاری مراسم تنفیذ رییس‌جمهوری، شمس‌علی رضا‌زاده از سمت خود عزل و مهدی سلیمانجاهی به‌جای وی منصوب شد.

مدیركل دفتر حراست، رییس دبیرخانه شورای آموزش پزشكی تخصصی، معاون پارلمانی، نماینده وزیر در شورای عالی نظام پزشكی، معاون آموزشی، معاون بهداشتی، رییس سازمان غذا و دارو، رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده، رییس اورژانس كشور، مدیركل نظارت بر دارو و مدیركل تجهیزات پزشكی از جمله مسوولانی بودند كه با حكم وزیر یا معاونان وی از سمت خود عزل شدند. حالا نخستین اخبار از انتصابات جدید در وزارت بهداشت حكایت از آن دارد كه وزیر بهداشت در نخستین تغییرات در بدنه این وزارتخانه احتمالا تغییر معاون بهداشتی، رییس سازمان غذا و دارو و معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر را در دستور كار خود قرار خواهد داد آن هم در حالی كه نام‌های پیشنهادی به زعم رییس مركز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، به هیچ‌وجه مورد تایید نیست.

اما حالا و بر مبنای شنیده‌ها گفته می‌شود رسول دیناروند، حمیدرضا جمشیدی و ایرج حریرچی گزینه‌های تصدی ریاست سازمان غذا و دارو، معاونت بهداشتی و معاونت توسعه منابع و پشتیبانی وزارت بهداشت هستند. هر سه اسم كه در حد گمانه‌زنی مطرح شده‌اند از این رو می‌توانند امیدواری نسبت به نتیجه مثبت سایر اقدامات وزیر بهداشت جدید را افزایش دهند كه هاشمی احتمالا با نگاه فارغ از دغدغه‌های سیاسی حل مشكلات نظام سلامت را در برنامه‌های خود دارد.

نگاهی گذرا به كارنامه فعالیت‌های پیشین همین سه گزینه گویای تایید چنین نگرشی است، چنانكه دیناروند، استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشكی تهران است كه در دوران وزارت كامران باقری‌لنكرانی نیز معاون غذا و داروی وزارت بهداشت بود و بعد از آن در دولت دهم در سمت رییس دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی تهران فعالیت كرد. جمشیدی، داروساز و دكترای فارماكوژی، رییس اسبق دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی اصفهان و رییس بخش دارویی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است. حریرچی هم جراح عمومی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران و عضو تیم پزشكی انستیتو كانسر بوده و سردبیری و عضویت در هیات تحریریه هفته‌نامه سپید را نیز در مجموعه فعالیت‌های خود دارد.

در عین حال وزیر بهداشت با آنكه از مشكلات پیش روی نظام سلامت و به‌ویژه، كسری اعتباری شدید وزارت بهداشت آگاهی دارد اما چندان تمایلی به تحمیل بار تقصیر بر دوش مسوولان سابق ندارد و هر وقت كه فرصتی دست دهد از چهره‌های قابل مثال هم یاد می‌كند، چنانكه روز گذشته در دیدار هیات روسای دانشگاه علوم پزشكی تهران ضمن هشدار نسبت به تاثیر‌پذیری دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور از كسورات اعتباری وزارت بهداشت به حضور چهره‌های شاخص پزشكی در دانشگاه علوم پزشكی تهران اشاره كرد و از دكتر محمدرضا ظفرقندی و محمدباقر لاریجانی، روسای سابق سازمان نظام پزشكی كشور و دانشگاه علوم پزشكی تهران نام برد و از دكتر مرضیه وحید دستجردی، وزیر معزول دولت دهم هم تقدیر كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha