سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 81229
سلامت نیوز : یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد فرسودگی ناشی از کار زیاد می تواند خطر مرگ به همراه داشته باشد.مرگ به دلیل کار زیاد نخستین بار در سال ۱۹۷۰ میلادی در ژاپن شناسایی شد. در این سال افزایش میزان مرگ و میر در میان کارگران ژاپنی که بیش از توان خود کار می کردند باعث شد دانشمندان سندرومی را در این کارگران کشف کنند. این سندروم به نام کاروشی نام گذاری شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ مطالعات اخیر دانشمندان نشان می دهد کار زیاد و کمبود خواب می تواند برای بدن بسیار مضر باشد.نتایج مطالعات دراین زمینه پس از کالبد شکافی بدن یک جوان آلمانی که سه روز متوالی بیش از ۱۶ ساعت کار کرده بود، منتشر شد.به گفته محققان، دو عامل اساسی که سبب مرگ بر اثر کار زیاد می شود، مدت زمان بسیار طولانی کار در روز و استرس ناشی از کار است.

محققان همچنین گفتند کارگرانی که ساعات کاری نامنظم دارند و یا در محیطی کار می کنند که روابط دوستانه یا خانوادگی در آن وجود ندارد نیز در معرض خطر مرگ قرار دارند.

«والری لانگوین» رییس موسسه ملی تحقیقات و امنیت پیشگیری از حوادث ناشی از کار و بیماری های شغلی فرانسه (INRS) گفت: مجموع ساعات کار بسیار مهم است و تاثیر عمده ای بر سلامت روحی و جسمی می گذارد. روزانه بیش از ۱۱ ساعت کار، سیستم قلبی - عروقی را مختل می کند و سبب اختلالات زمان خواب و بیداری می شود.

به گفته محققان، کمبود خواب می تواند مصرف شکر، ذخیره چربی و ترشح هورمون ها را تحت تاثیر قرار دهد و سبب تغییرات خطرناکی در سوخت و ساز بدن شود.

به گفته متخصصان، ساعت بیولوژیکی بدن ما با کار شبانه و یا کاری که صبح خیلی زود شروع شود، سازگار نیست و سیستم قلبی و عروقی در این بازه زمانی بسیار آسیب پذیر است. این مساله تا حدی می تواند بروز اکثر حوادث قلبی - عروقی در اوایل صبح را توضیح دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha