سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 81230
سلامت نیوز : تحلیل های جدید از تحقیقات گذشته نشان می دهد که کودکانی که مادرانشان هنگام بارداری پروبیوتیک مصرف کرده اند و یا خود در اوایل زندگی از مکمل های به اصطلاح باکتری خوب استفاده کرده کمتر در معرض خطر آلرژی قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر «اریک فورنو» از بیمارستان کودکان پیتزبورگ در آمریکا گفت: پزشکان معمولاً نه پروبیوتیک ها را برای زنان باردار یا کودکان کم سن رد می کنند و نه آن را توصیه می کنند و هنوز برای تغییر این رویه بسیار زود است اما براساس نتایج تحقیقات ما پروبیوتیک ها دارای اثر محافظتی نسبت به آلرژی هستند اما پیش از توصیه عمومی به مردم باید مطالعات بیشتری انجام دهیم.

محققان اظهار داشتند: باکترهایی که در معده و سیستم گوارشی زندگی می کنند به سلامت سیستم ایمنی بدن مرتبط هستند. استفاده کافی از محصولات غذایی پروبیوتیک (میکرو اورگانیسم هایی چون آنهای که در ماست، مخمر وجود دارد و دارای اثر مثبتی روی تعادل میکروب های معده است) ممکن است از یک سیستم ایمنی سلامت نیز پشتیبانی کند.

براساس اظهارات فورنو، از آنجا که آلرژی ها و آسم هر دو از پاسخ های فوق حساس ایمنی نشأت می گیرند، چندین آزمایش تأثیر مکمل های پروبیوتیک را روی این شرایط بررسی کرده است.

آزمایش ها اغلب از مکمل های پروبیوتیکی استفاده کرده که در شکل قرصی وجوددارد، چرا که کنترل آن ساده تر است، اما علتی وجود ندارد که بخواهیم باور کنیم محصولات پروبیوتیک لبنی چون ماست دارای چنین تأثیری نیستند.

اعضای تیم وی نتیجه 25 آزمایش مکمل را که طی بارداری یا نخستین سال زندگی کودک مصرف شده بود بررسی کردند. در همه تحقیقات مادران و نوزادانی که پروبیوتیک و یا دارونما مصرف کرده بودند را در مقایسه با یکدیگر قرار داده اند.

شرکت کنندگان در این تحقیق از دوزهای روزانه پروبیوتیک استفاده می کردند و در برخی از موارد این استفاده برای چندین ماه تا یک سال ادامه داشته است.

علی رغم تأثیر مثبت پروبیوتیک ها روی کاهش ابتلای کودکان به آلرژی این مسئله روی ابتلا به آسم آنها تأثیر گذار نبود.

نتایج این تحقیقات به صورت مشروح در مجله علمی پزشکی کودکان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha