سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 81233

وزیر بهداشت، از برگزاری نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، به منظور رفع مشكلات دارویی كشور خبر داد.

اعلام برنامه های نظام سلامت تا 100 روز آینده
سلامت نیوز : وزیر بهداشت، از برگزاری نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، به منظور رفع مشكلات دارویی كشور خبر داد.دكتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی با اعلام این خبر گفت: برنامه‌های وزارت بهداشت در سه مقطع كوتاه مدت، میان و مدت و درازمدت، برای نظام سلامت كشور طراحی شده است كه در 100 روز آینده به دولت اعلام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ وی درخصوص برنامه كوتاه مدت این وزارتخانه كه مربوط به ساماندهی وضع دارو در كشور خواهد بود، گفت: در كارگروهی كه با دستور رئیس جمهور و با حضور معاون اول ایشان و تنی چند از وزرا تشكیل شد به راهكارها و دستاوردهایی رسیده‌ایم كه در اول هفته آینده توسط رئیس سازمان غذا و دارو به مردم اعلام خواهد شد.

وزیر بهداشت در مورد برنامه پزشك خانواده نیز گفت: مشكل عمده در اجرای برنامه پزشك خانواده، تأمین منابع است.

وی افزود: تاكنون منابعی كه برای اجرای برنامه پزشك خانواده در قانون پیش‌بینی شده است در اختیار ما قرار نگرفته و مراكزی كه متولی اجرای این طرح هستند تا به حال از منابع دیگری استفاده كرده‌اند.

وزیر بهداشت در ارتباط با تامین و توزیع نیروی پزشك خانواده گفت: در بخش مناطق محروم و استان‌های مرزی مقرر شده است خارج از ظرفیت اعلام شده از افراد بومی با حداقل مثلاً 70 یا 80 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده را ملاك قرار بدهیم و این نیروها را برای سال‌های آینده و به عنوان پزشك خانواده تربیت كنیم.

وی در خصوص پدیده زیرمیزی گرفتن پزشكان گفت: طی هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی مقرر شد با ایجاد تعرفه‌های درمانی واقعی و بیمه فراگیر با پوشش مناسب كه رقم مناسبی را اختصاص بدهد می‌توانیم مشكل زیرمیزی گرفتن پزشكان را برطرف كنیم.

هاشمی افزود: در قانون مقرر شده 10 درصد از درآمد هدفمندی یارانه‌ها در اختیار وزارت بهداشت و بیمه‌ها قرار گیرد و حداقل رقمی كه در نظر گرفته شده 5 هزار میلیارد تومان است كه متاسفانه تاكنون یك ریال هم در اختیار وزارت بهداشت قرار نگرفته است.

وی در ادامه افزود: در نظر داریم با همكاری وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، مجلس شورای اسلامی، سازمان نظام پزشكی، انجمنهای علمی و هماهنگی با دولت و كمیسیون‌های اجتماعی و اقتصادی راهكار مناسبی در جهت هرچه بهتر شدن این معضل بدست آوریم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha