اختلال در خواب کودک ممکن است به صورت کابوس تظاهر کند در این حالت کودک به علت دیدن خواب‌های ترسناک از خواب بیدار شده و معمولا قسمتی از خواب را که باعث هراس او شده به خاطر می‌آورد.

وحشت شبانه در کودکان نتیجه محیط ناآرام خانواده
سلامت نیوز : یک دکترای روانشناسی کودکان گفت: کودکان حساس و باهوش بیشتر دچار کابوس و خواب‌های ترسناک می‌شوند.

دکتر محمد زارع نیستانک در گفت وگو با ایسنا ، گفت: اختلال در خواب کودک ممکن است به صورت کابوس تظاهر کند در این حالت کودک به علت دیدن خواب‌های ترسناک از خواب بیدار شده و معمولا قسمتی از خواب را که باعث هراس او شده به خاطر می‌آورد.

وی در ادامه افزود:‌ در برخی موارد مشاهده برنامه‌های ترسناک تلویزیون موجب این کابوس‌ها می‌شود، این اختلال در سنین 4 تا 6 سالگی شایع‌تر است.

این دکترای روانشناسی کودکان یادآور شد: کودکان حساس و باهوش بیشتر دچار کابوس و خواب‌های ترسناک می‌شوند، این موضوع بیانگر این است که تا چه اندازه عوامل نامساعد محیطی می تواند این کودکان را تحت تاثیر قرار دهد.

دکتر زارع نیستانک، وحشت شبانه را یکی دیگر از اختلالات خواب در کودکان عنوان کرد و افزود: وحشت شبانه منحصر به زمان طفولیت بوده و در هنگام بلوغ از بین می رود، در این حالت کودک به طور ناگهانی از خواب عمیق به بیداری نسبی می رسد.

وی گفت: در اغلب موارد کودک در رختخواب خود می نشیند و ممکن است فریاد کشیده و تقاضای کمک کند. کودک مبتلا، عرق کرده و به اطرافیان و اشیاء پیرامون خود توجهی ندارد. این وضعیت اغلب بین 5 تا 10 دقیقه طول می کشد و بعد از پایان آن کودک مجددا به خواب رفته و صبح روز بعد چیزی به خاطر نمی آورد.

این دکترای روانشناسی کودکان گفت: وحشت شبانه در زمینه واکنش‌های هیجانی ناخودآگاه به محیط ناآرام خانواده ایجاد شده و اغلب در کودکان فعال، باهوش و مضطرب دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha