دکتر هادی خانیکی ،عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با حضوردر جلسه سخنرانی موسسه رحمان در چهارم شهریور ماه سال جاری با عنوان نقش رسانه ها در افزایش یا کاهش آسیب های اجتماعی این مراسم سخنرانی گفت :برای این که نقش رسانه ها را درکاهش یا افزایش آسیب اجتماعی تعیین کنیم باید جایگاه رسانه را مشخص کنیم رسانه ها نه توانای مطلق در ایجاد یا کاهش آسیب هستند و نه نا توان مطلق ».

سلامت نیوز: دکتر هادی خانیکی ،عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با حضوردر جلسه سخنرانی موسسه رحمان در چهارم شهریور ماه سال جاری با عنوان نقش رسانه ها در افزایش یا کاهش آسیب های اجتماعی این مراسم سخنرانی  گفت :برای این که نقش رسانه ها را درکاهش یا افزایش آسیب اجتماعی تعیین کنیم باید جایگاه رسانه را مشخص کنیم رسانه ها نه توانای مطلق در ایجاد یا کاهش آسیب هستند و نه نا توان مطلق ».
به گزارش سلامت نیوز دکتر هادی خانیکی، دررابطه با بروز آسیب های اجتماعی گفت :« وقتی مسائل اجتماعی به آسیب اجتماعی تبدیل می شوند که که مسائل اجتماعی در آن جامعه دچار رکود شده باشد ».

دکتر هادی خانیکی ،عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با حضور در این مراسم سخنرانی  اظهار داشت :« با ایجاد آسیب های اجتماعی در جامعه ، سرمایه های انسانی ،اجتماعی و فرهنگی هم مورد بی مهری قرار می گیرد و جامعه دچار از هم گسیختگی و بحران هویت می شود که به دنبال آن آمار اعتیاد ، طلاق و بسیاری از مسائل اجتماعی دیگر افزایش می یابد . تحقیقات انجام شده نشان داده است که حداقل زمان زندگی در ایران هشت ساعت بوده است که پس از آن زوجین طلاق گرفتند».

دکتر خانیکی افزود :« به دنبال افزایش آسیب های اجتماعی و بحران های اقتصادی وضعیت زنان و کودکان هم تحت تاثیر قرار می گیرد و مشکلات فراوانی برایشان به وجود می آید ، مسائل اجتماعی پدیده های واقعی ، غیر نسبی هستند».

وی در ادامه افزود :«برای این که نفش رسانه ها را درکاهش یا افزایش آسیب اجتماعی تعیین کنیم باید جایگاه رسانه را مشخص کنیم . رسانه ها نه توانای مطلق در ایجاد یا کاهش آسیب هستند و نه نا توان مطلق ».

این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در رابطه با نقش رسانه در آسیب اجتماعی گفت :«نقش رسانه ها اعم از رسانه های نوشتاری ، الکترونیکی ، مجازی و اجتماعی چه در ایران و چه در سایر نقاط جهان بسیار پر اهمیت است ، جوامع در رابطه با نقش رسانه ها گاهی غلو و بزرگ نمایی می کنند و آنها را توانای مطلق در انجام امور می دانند و گاهی نسبت به نقش رسانه ها بی اهمیت هستند و ناتوان مطلق در نظر می گیرند ».
دکتر هادی خانیکی در پایان این مراسم گفت :«آمارها نشان داده است که در یک شبانه روز 235 دقیقه از وقت هر شهروند به رسانه ها اختصاص دارد .یعنی 63 درصد از اوقات ایرانی صرف هزینه می شود .در این بین 66 درصد از وقت را تلویزیون به خود اختصاص می دهد .اگر قرار باشد به این موضوع بپردازیم که رسانه ها چه نقشی در آسیب های اجتماعی دارند در ابتدا باید به سراغ تلویزیون رفت».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha