سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
سلامت نیوز : این روزها گمانه زنی بر سر صندلی ریاست در سازمان‌های مختلف داغ است. یکی می‌رود. آن یکی می‌آید. جمعیت هلال احمر هم در این میان بی‌نصیب نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ اگر چه بر اساس اساسنامه جمعیت هلال احمر این سازمان مؤسسه‏اى خیریه، غیرانتفاعى و داراى شخصیت حقوقى مستقل است اما در عمل در راستاى سیاست‌هاى دولت جمهورى اسلامى ایران عمل کرده و بازوی رئیس جمهور در حوزه ارائه خدمات امدادى در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعى مثل زلزله، سیل و غیره در داخل و خارج از کشور است.

برای انتخاب رئیس جمعیت هلال احمر رئیس جمهور 4 گزینه را انتخاب و به شورای عالی جمعیت معرفی می‌کند که در نهایت یک تا دو نفر پس از تایید به رئیس جمهوری برای تنفیذ حکم معرفی می شوند.

نخعی و شهرام علمداری رئیس سابق مرکز فوریت‌های پزشکی کشور و رئیس اسبق سازمان امداد و نجات جزو گزینه‌هایی بودند که برای ریاست جمعیت مطرح شدند اما در کنار آن گزینه‌های جدی تری مانند مرضیه وحید دستجردی وزیر اسبق بهداشت و فرزند یکی از روسای سابق جمعیت هلال احمر و فاطمه هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز به لیست گزینه‌ها اضافه شدند.

آخرین گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که محمد فرهادی وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزینه نهایی و جدی تری برای ریاست جمعیت هلال احمر است.

از زمان تأسیس جمعیت هلال احمر تا کنون دکتر خطیبی، کاظم سامی، علی اصغر بهزادنیا، سید حسن فیروزآبادی، وحید دستجردی، احمدعلی نوربالا، سید مسعود خاتمی و ابوالحسن فقیه عهده دار مسئولیت این جمعیت بوده‌اند.

این جمعیت برای اولین بار در سال 1301 باتصویب دولت وقت تأسیس شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha