سلامت نیوز : سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی ضمن اعلام این خبر گفت: برنامه‌های وزارت بهداشت در سه مقطع کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت، برای نظام سلامت کشور طراحی شده است که در 100 روز آینده به دولت اعلام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی در خصوص برنامه کوتاه مدت این وزارتخانه که مربوط به ساماندهی وضع دارو در کشور خواهد بود، گفت: در کارگروهی که با دستور رئیس جمهور و با حضور معاون اول و تنی چند از وزرا تشکیل شد به راهکارها و دستاوردهایی رسیده‌ایم که در اول هفته آینده توسط رئیس سازمان غذا و دارو به مردم اعلام خواهد شد.

وزیر بهداشت در مورد برنامه پزشک خانواده نیز گفت: مشکل عمده در اجرای برنامه پزشک خانواده، تأمین منابع است. تا کنون منابعی که برای اجرای برنامه پزشک خانواده در قانون پیش‌بینی شده است در اختیار ما قرار نگرفته و مراکزی که متولی اجرای این طرح هستند تا به حال از منابع دیگری استفاده کرده‌اند.

بکارگیری نیروهای بومی در اجرای برنامه پزشک خانواده مناطق محروم

وزیر بهداشت درخصوص تأمین و توزیع نیروی پزشک خانواده گفت: در بخش مناطق محروم و استان‌های مرزی مقرر شده است خارج از ظرفیت اعلام شده از افراد بومی با حداقل مثلاً 70 یا 80 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده را ملاک قرار بدهیم و این نیروها را برای سال‌های آینده و به عنوان پزشک خانواده تربیت کنیم.

پوشش بیمه‌ای فراگیر، راهکاری برای مقابله با پدیده زیرمیزی

وزیر بهداشت درخصوص پدیده زیرمیزی گرفتن پزشکان گفت: طی هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد با ایجاد تعرفه‌های درمانی واقعی و بیمه فراگیر با پوشش مناسب که رقم مناسبی را اختصاص بدهد بتوانیم مشکل زیرمیزی گرفتن پزشکان را برطرف کنیم. 

قاضی زاده هاشمی افزود: در قانون مقرر شده 10 درصد از درآمد هدفمندی یارانه‌ها در اختیار وزارت بهداشت و بیمه‌ها قرار گیرد و حداقل رقمی که در نظر گرفته شده 5 هزار میلیارد تومان است که متاسفانه تاکنون یک ریال هم در اختیار وزارت بهداشت قرار نگرفته است.

وی در ادامه افزود: در نظر داریم با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجلس، سازمان نظام پزشکی، انجمن‌های علمی و هماهنگی با دولت و کمیسیون‌های اجتماعی و اقتصادی راهکار مناسبی در جهت هرچه بهتر شدن این معضل بدست آوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha