سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 81265

سلامت نیوز : یک متخصص مغز و اعصاب گفت: سینامالدئید و اپیکاتشین دو ترکیب موجود در دارچین هستند که برای مقابله با آلزایمر مفید است.

دکتر محمد ابراهیم رسولی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: اخیرا دانشمندان ترکیباتی در دارچین کشف کرده‌اند که بالقوه دارای توان پیشگیری از آلزایمر است.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا گفت: ترکیبات موجود در دارچین، دارای تاثیراتی سودمند در تعدیل پاتوژنز بیماری آلزایمر دارد.

دکتر رسولی با بیان اینکه آلزایمر شایع ترین شکل زوال عقل است، گفت: این بیماری در اثر از بین رفتن و تحلیل سلول‌های عصبی ایجاد می‌شود. این بیماری دارای سیر پیشرونده بوده، ولی هنوز راه علاجی برای آن پیدا نشده و علت اصلی آن ناشناخته است.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: سینامالدئید و اپیکاتشین دو ترکیب موجود در دارچین هستند که برای مقابله با آلزایمر مفید است، این ترکیبات از ایجاد تغییرات در سلول های عصبی پیشگیری می کند.

وی گفت: سینامالدئید موجود در دارچین از انباشته شدن پروتئین های از بین برنده سلول‌ها ممانعت می‌کنند و مانع از ایجاد صدمات اکسیداتیو به سلول می شوند.

دکتر رسولی در ادامه افزود: افزایش تولید پراکسیدها و رادیکال‌های آزاد موجب صدمات اکسیداتیو سلولی می‌شوند ولی اپیکاتشین موجود در دارچین به عنوان یکی از آنتی اکسیدان های قوی، اکسیداسیون سلولی را فعال کرده و مانع از تخریب سلول‌های عصبی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رابطه شدیدی میان دیابت نوع دو و میزان بروز آلزایمر وجود دارد، گفت: مصرف دارچین در تنظیم گلوکز خون و سایر مشکلات مرتبط با آن بسیار سودمند است.

این متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: به رغم سودمند بودن مصرف دارچین، پژوهشگران در مورد مصرف بیش از اندازه دارچین در آشپزی هشدار داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha