سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 81269

سلامت نیوز : یک متخصص چشم‌ پزشکی گفت: تنبلی چشم در کودکان قابل درمان است اما بعد از 10 سالگی دیگر با بستن یک چشم این تنبلی قابل درمان نخواهد بود.

دکترمحمودرضا پناهی‌بزاز در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: تنبلی چشم یعنی دید نامساوی میان دو چشم. به عبارت دیگر زمانی که یکی از چشم‌ها کمتر از دیگری کار می‌کند به اصطلاح آن چشم را تنبل می‌گویند اما باید توجه داشت که تنبلی چشم خود یک بیماری نیست بلکه مجموعه‌ای از بیماری‌ها هستند که تنبلی چشم را ایجاد می‌کنند.

وی درباره مهم‌ترین علل ایجاد تنبلی چشم توضیح داد و گفت: وجود عیوب انکساری قابل توجه دید، وجود انحراف چشم و وجود اختلالی که مانع از ایجاد تشکیلات چشم شود مانند کدورت قرنیه یا آب مروارید مادرزادی از علل ایجاد تنبلی چشم هستند.

این چشم‌پزشک افزود: اگر این اختلال‌ها در سن کم مورد درمان از طریق عینک یا عمل جراحی قرار نگیرد موجب ایجاد تنبلی چشم شده و بعد از 10 سالگی دیگر با بستن یک چشم این تنبلی قابل درمان نخواهد بود.

پناهی‌بزاز تنها درمان کنونی برای تنبلی چشم را بستن چشم سالم و استفاده از چشم تنبل در طول روز دانست و گفت: ممکن است این کار در روحیه کودک تاثیر داشته باشد و این وظیفه والدین است که با استفاده از برچسب‌های رنگی یا صرف ساعت‌های بیشتر در خانه، کودکان را مجاب به استفاده از چشم‌بند کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha