سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 81270

سلامت نیوز : پزشکان معتقدند نوزادانی که در هفته بیست‌وپنجم بارداری یا زودتر به دنیا می‌آیند، ضریب هوشی پایین‌تری دارند و به نوعی از اختلالات رشدی و معلولیت ذهنی رنج می‌برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان در بازبینی 9 مطالعه پیشین دریافتند بین 24 تا 43 درصد نوزادانی که زودتر از موعد بدنیا می‌آیند بسته به اینکه در ماه چندم بارداری متولد شوند، دچار درجات مختلفی از صدمات مغزی می‌شوند.

«هنری لی» از متخصصان دانشگاه استنفورد گفت: برای خانواده‌هایی که نوزادانشان بین هفته 22 تا 25 بارداری به دنیا می‌آیند، شرایط دشوار می‌شود.

به طور معمول زمان طبیعی وضع حمل در هفته‌های 32 تا 42 بارداری است اما نوزادانی که زودتر از این موعد بدنیا می‌آیند، شانس پایینی برای زنده ماندن دارند و در صورت زنده ماندن به درصد بالایی از معلولیت و اختلالات رشدی مبتلا می‌شوند.

در این بررسی «گرگوری مور» از متخصصان بیمارستان «اوتاوا» در کانادا و همکارانش نتایج 9 مطالعه را که به ارزیابی کودکان متولد شده در هفته‌های بیست‌ودوم و بیست‌وپنجم بارداری پرداخته، مورد بازبینی قرار دادند. بیشتر این مطالعه‌ها در اروپا انجام شده بود و نزدیک به 900 کودک را شامل می‌شد.

در میان این کودکان، آن‌هایی که در 22 هفتگی به دنیا آمده بودند 43 درصد دچار معلولیت ذهنی بودند و رشد ذهنی آنها کامل نشده بود. این آمار در کودکانی که در هفته‌های 23، 24 و 25 بارداری متولد شده بودند به ترتیب 40، 28 و 24 درصد بوده است. همچنین تنها چهار تا پنج درصد نوزادانی که در 9 ماهگی به دنیا آمده بودند به نوعی از مشکلات و اختلالات رشدی مبتلا بودند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha