سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 81271

سلامت نیوز : عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان ایران با بیان اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر ترخیص برخی داروها با ارز مرجع به گوش می‌رسد، عنوان کرد: در حال حاضر بازگشت ارز 1226 تومانی به هیچ وجه به صلاح صنعت دارویی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید علی سبحانیان در حاشیه برگزاری دوازدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان که از صبح امروز در سالن همایش‌های رازی آغاز به کار کرد، به تاثیرات دارویی ناشی از تغییر نرخ ارز دارو پرداخت و گفت: زمانی که بنا شد ارز از پایه 1226 تومان به 2500 تومان تغییر کند، افزایش قیمت دارو برای مصرف‌کنندگان اجتناب‌ناپذیر بود، البته دولت وعده داد مابه‌التفاوت ناشی از این تغییر را به بیماران بپردازد که متاسفانه تاکنون به طور کامل محقق نشده است و امیدواریم مسئولان دولت جدید تدبیری برای حل این مشکل اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه این مابه‌التفاوت تنها به گروهی از بیماران خاص اعطا شد و مربوط به همه داروها نبود، عنوان کرد: پرداخت همین مابه‌التفاوت نیز بیشتر شعار بود تا واقعیت.

این عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان ایران با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به شرایطی که در بازار دارویی کشور حاکم است، راهی به جز واقعی کردن پوشش بیمه‌ای برای دارو نداریم، تاکید کرد: اگر بنا باشد همین مابه‌التفاوت‌ها را نیز برای داروها مردم بپردازند، ادامه وضعیت سخت می‌شود و به مردم فشار می‌آید. در حال حاضر کمتر از یک دهم مبلغ مابه‌التفاوت در اختیار وزارتخانه قرار گرفته است و همین مسئله به نگرانی‌ها دامن می‌زند.

دبیر اجرایی دوازدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران با بیان اینکه در حال حاضر برخی شرکت‌های دارویی حتی برای تعویض جعبه‌های بسته‌بندی داروهای خود دچار مشکل نقدینگی هستند، گفت: به همین خاطر است که بعضا مشاهده می‌شود قیمت روی بسته‌های دارویی با قیمت عرضه آن به بیمار متفاوت است و این مسئله علی‌رغم اینکه افزایش قیمت به طور رسمی و قانونی اتفاق افتاده و به داروخانه‌ها ابلاغ شده است، باز هم باعث ابهام و تشویش اذهان عمومی می‌شود و بیمارستان تصور می‌کند داروخانه‌ها اقدام به گران‌فروشی می‌کنند، در صورتی که این گونه نیست.

سبحانیان با بیان اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر ترخیص برخی داروها با ارز مرجع به گوش می‌رسد، عنوان کرد: در حال حاضر بازگشت ارز 1226 تومانی به هیچ وجه به صلاح صنعت دارویی نیست.

وی ادامه داد: صنعتگران به دنبال افزایش ارتقای کیفیت دارو هستند. این در حالی است که تغییرات گاه به گاه دارو باعث آزار و اذیت بیماران شده، از توان برخی داروخانه‌ها کاسته شده و برخی‌ را به تعطیلی کشانده است. امیدواریم دولت جدید با اتخاذ تدابیر مناسب جلوی این اتفاقات را بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha