سلامت نیوز-دبیر هیات مدیره انجمن تجهیزات پزشكی، دندانپزشكی و آزمایشگاهی از صادرات تجهیزات پزشكی به دیگر كشورها از جمله كشورهای همسایه مانند عراق، عربستان، سوئد، چك و لهستان را از جمله موفقیت‌های ایران در زمینه تولیدات پزشكی و كیفیت بالای این اقدام خبر داد.

ایران؛موفق در صادرات تجهیزات پزشکی
فرداد اسلامی رئیس هیات مدیره انجمن تجهیزات پزشكی آزمایشگاهی و دندانپزشكی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: هم‌اكنون تعداد بسیاری از شركت‌كنندگان اقدام پزشكی تولید داخل كشور به دلیل كیفیت و رقابت با دیگر كشورها نشان استاندارد اتحادیه اروپا (CE) را دریافت كرده‌اند.
وی گفت: كشورهای لهستان، چك، سوئد، عراق، عربستان و برخی كشورهای اروپایی از جمله كشورهایی هستند كه در حال حاضر برخی اقدام پزشكی و تجهیزات داخلی كشور به این كشورها صادر می‌شود.
رئیس هیات مدیره انجمن پزشكی در ادامه با بیان این مطلب كه سیاست موجود در وزارت بهداشت و درمان در زمینه تولید و صادرات اقدام پزشكی باید تغییر یابد، تاكید كرد: هم‌اكنون با اجرای برخی سیاست‌ها در وزارت بهداشت و درمان صادرات اقدام پزشكی به دیگر كشورها با مشكلات بسیاری روبرو است بطوری كه بعضی از شركت‌ها به دلیل برخی اعمال وزارت بهداشت موفق به اخذ گواهینامه بین‌المللی نشده و نمی‌تواند كالاهای خود را صادر كنند.
لازم به یادآوری است؛ از 38 شركت تولید اقدام پزشكی 14 شركت موق به اخذ گواهینامه بین‌المللی (CE) شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha