رییس انجمن روانپزشكان ایران با هشدار نسبت به ضرر و زیان ناشی از افسردگی در جامعه، گفت:‌ بیماری افسردگی علاوه بر جنبه‌های منفی روانی آن، بالاترین ضرر و زیان را متوجه سیستم اقتصادی كشور می‌كند و سالیانه میلیاردها تومان برای دولت و مردم بار مالی به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر احمد جلیلی با اعلام این مطلب افزود: افسردگی در تمام دنیا از جمله كشور ما بالاترین ضرر و زیان شغلی و كارگری را ایجاد كرده كه عمده‌ترین آن كاهش بهره وری در میان جامعه است.


وی با ابراز تاسف از این كه زیان‌های اقتصادی بیماری‌های روانی در سیستم اقتصادی كشور لحاظ نمی‌شود، تصریح كرد: بیماری‌های روانی علاوه بر پایین آوردن بهداشت عمومی در جامعه، بیشترین نمود را در نظام اقتصادی كشور دارد.

دكتر جلیلی یادآور شد: ‌25 درصد افراد جامعه به نوعی با انواع اختلالات روانی از قبیل افسردگی، اضطراب، بیماری‌های دو قطبی و غیره دست به گریبانند كه این آمار در كشور ما با سایر كشورها چندان متفاوت نیست.

وی تاكید كرد: نفی وجود اختلالات و بیماری‌های روانی در جامعه پدیده انگ زنی را گسترش داده، در حالی كه ابتلا به بیماری‌های روان مانند سرماخوردگی، ناراحتی‌های گوارشی، سردرد و غیره نیازمند مراجعه به پزشك و درمان از سوی روان‌پزشكان است.

وی با تاكید بر نقش رسانه‌های جمعی در فرهنگ‌سازی در سطح جامعه یادآور شد: طی سال‌های اخیر با افزایش اطلاع رسانی از سوی رسانه‌های جمعی در حوزه سلامت به ویژه سلامت روان و روانپزشكی، آگاهی‌های عمومی بهبود نسبی یافته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش داریم.

رییس انجمن روانپزشكان ایران، یكی از اهداف برپایی كنگره‌های سالانه انجمن روانپزشكان را طرح مباحث روز و تبادل دیدگاه‌های پزشكان در زمینه مشكلات مربوط به رشته روانپزشكی برشمرد.

لازم به ذكر است، همایش سالانه انجمن روانپزشكان ایران از تاریخ 22 تا 25 آبان ماه امسال در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برپا می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha