سلامت نیوز : رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اراک وجود برخی مدیران پرستاری منفعل و غیر شایسته را موجب افت روحیه پرستاران خواند و گفـت: قطعاً تشکیل معاونت مراقبت و پرستاری مقتدر در وزارت بهداشت می تواند در انتخاب مدیرانی شایسته و صاحبنظر بسیار تإثیرگذار باشد.

محسن غنجی در گفت و گو با نظام پرستاری با انتقاد از وجود برخی مدیریت های منفعل پرستاری در بیمارستانها، افزود: وجود این افراد هر چند اندک در سیستم های پرستاری موجب افت روحیه می شود و امیدواریم شایسته سالاری در مدیریتهای پرستاری اعمال شود.

وی تشکیل مقتدرانه معاونت مراقبت و پرستاری را یکی از الزامات امروز جامعه پرستاری و مردم خواند و گفت: ان شاء الله با اجرای کامل و جامع معاونت مراقبت و پرستاری و تسری آن به بدنه سیستم مشکلاتی که هر چند کم در انتخاب مدیران پرستاری داریم حل شود و مدیرانی قوی و صاحبنظر بر مسند امور بنشیند که واقعاً در بیمارستانها حرف برای گفتن داشته باشند و بتوانند از حق و حقوق پرسنل پرستار دفاع کنند نه اینکه با تمام مسائل منفعل برخورد کنند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ادامه داد: پرستاران نباید خود را محدود به بخش ها کنند بلکه باید ضمن داشتن نگاه بیمار محور با ارتقای دانش و مهارتهای حرفه ای خود سعی کنند به ارتقای کیفیت خدمات مراقبتی و پرستاری در کشور کمک کنند زیرا به این ترتیب با جلب حمایتهای مردمی به عنوان بالاترین سلاح پرستاران، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

نیروهای آموزشی از دور ایستاده و نظاره گر بالین هستند

وی نبود انسجام بین آموزش و بالین را از دیگر مشکلات در حوزه پرستاری خواند و گفت: باید بین بخش های آموزشی و بالینی پیوند ایجاد شود، اگر این اتفاق بیفتد شاید 90 درصد مشکلات پرستاری حل شود. آنهایی که در بخش های آموزشی فعالیت می کنند اصلاً نمی آیند تا در جریان مسائل بخش بالین قرار گیرند و فقط از دور ایستاده اند و نظاره گرند.

غنجی خاطر نشان کرد: قطعاً الفت بین بخش بالین و آموزش می تواند بسیاری از مشکلات حوزه پرستاری را حل کند و نیروهای آموزشی با دادن خط فکری به نیروهای بالینی می توانند کمک بسیاری به این حوزه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha