سلامت نیوز : سیدفضل‌الله موسوی در چهاردهمین کنگره بین المللی میکرب شناسی ایران که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد گفت: محورهای این کنگره بر اساس سیاست‌گذاری‌های شورای سیاست‌گذاری تعیین شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با تاکید بر اهمیت علم میکرب شناسی در پزشکی افزود: اکنون بیمارستان‌ها با پدیده‌های جدیدی همچون افزایش مقاومت‌های میکربی مواجه هستند و باید با استفاده از علم میکرب‌شناسی می‌توان بسیاری از بیماری های عفونی و مسری را در کشور کنترل کرد.

موسوی ادامه داد: بررسی مقاومت های میکربی و عوامل تاثیر گذار بر افزایش مقاومت میکرب‌ها‌ در این زمینه مهم است و محققان ایرانی می‌توانند با کشفیات جدید در عرصه میکرب شناسی، بسیاری از میکرب‌ها و مقاومت‌ها را از بین ببرند.

وی گفت: در سال‌های قبل محوریت برگزاری کنگره با حمایت یکی از دانشگاه‌ها بود، اما امسال انجمن به عنوان یک NGO ملی برگزار کننده این کنگره شده است، همچنین استقبال بیشتر شرکت‌کنندگان و تعداد مقالات ارائه شده دیگر تمایز این کنگره نسبت به سال‌های قبل است.

موسوی افزود: در این کنگره موضوعاتی مانند بیماری‌های مشترک انسان و دام، بیماری‌های عفونی مانند سل، تب مالت، هپاتیت، واکسن های باکتریایی و مقاومت میکرب‌ها به آنتی بیوتیک ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین‌المللی میکرب‌شناسی ایران ضمن اعلام امتیاز 13 بازآموزی در این کنگره اعلام کرد: این امتیاز به پزشکان عمومی، متخصصان عفونی و علم میکرب‌شناسی ارائه می‌شود که امتیاز دقیق آن در پایگاه اینترنتی انجمن وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاع به آن مراجعه کنند.

وی در رابطه با محورهای همایش گفت: میکرب‌شناسی پزشکی به عنوان بخش اصلی کنگره و پس از آن میکرب شناسی غذایی، میکرب‌شناسی صنعتی، میکرب‌شناسی دامپزشکی، میکرب‌شناسی محیطی و میکرب‌شناسی دارویی در این کنگره است.

وی افزود: همچنین هشت نفر از متخصصان کشورهای آلمان، هلند، بلژیک و عراق در این کنگره سخنرانی می‌کنند و 50 مقاله به صورت سخنرانی و بیش از 1000 هزار مقاله به صورت پوستر ارایه می‌شود.

همچنین کارگاه تخصصی روش های جدید درمان عفونت های بسیار مقاوم به دارو در حاشیه کنگره برپا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha