سلامت نیوز : متخصص کودکان و نوزادان گفت: آبریزش بینی خفیف، التهاب حلق و قرمزی ملتحمه چشم و راش‌هایی به رنگ گل رز از علائم روزنولااینفانتوم است که ممکن است با سرخچه و سرخک اشتباه گرفته شود.

 محمدحسین سلطان‌زاده در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: روزنولا اینفانتوم ، عفونت ویروسی است که در اوایل زندگی کودک رخ می‌دهد و شیوع این بیماری در حدود 6 ماه تا 2 سالگی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: علائم روزنولا آبریزش بینی خفیف، التهاب حلق و قرمزی ملتحمه چشم است.

متخصص کودکان و نوزادان افزود: این بیماری معمولاً با تب بالا شروع می‌شود - تب حدود 40 درجه - که 3-5 روز طول می‌کشد و با کاهش تب راش ظاهر می‌شود که 5-10 درصد آن‌ها با تشنج همراه است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: راش‌های روزنولا به رنگ گل رز بوده و کاملاً مجزا و مشخص هستند و ممکن است با سرخچه، سرخک یا اریتمااینفکشزوم اشتباه شود.

متخصص کودکان و نوزادان گفت: راش‌ها کمی برجسته و صورتی رنگ بوده و از تنه به سمت گردن و صورت گسترش می‌یابند.

وی افزود: راش‌ها عموماً خارش دار نبوده و بعد از 1-3 روز ناپدید می‌شوند.

سلطان‌زاده تصریح کرد: در طول دوره بیماری، آبریزش بینی، گلودرد، درد شکم، اسهال و استفراغ، زخم در کام و زبان کوچک ممکن است ایجاد شود.  

متخصص کودکان و نوزادان، تشخیص بیماری را بر پایه سن ، تاریخچه و یافته های بالینی دانست و افزود: در روزنولا اینفانتوم مصرف استامینوفن یا ایبوبروفن کافی است اما در موارد تشنج یا موارد شدیدتر مثل آنسفالیت یا هپاتیت یا پنومونی ارجاع به بیمارستان ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha