سلامت نیوز : سیدحسن قاضی زاده هاشمی گفت: متأسفانه امسال 50 درصد بودجه کل کشور محقق می‌شود ولی ما تلاش خواهیم کرد اعتبارات بخش فرهنگی دانشگاه‌ها را افزایش دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: طبق دستور رهبر معظم انقلاب دانشگاه‌ها و محیط دانشجویی باید دارای فضای با نشاط، تدبیر و امیدآفرینی باشد و بر همین اساس باید سعی کنیم با همدلی و تلاش روزافزون قدم‌های محکمی در پیشبرد امور فرهنگی دانشگاه‌ها برداریم.

وی با اشاره به انجام کارهای پایه‌ای در حوزه فرهنگ ادامه داد:‌حمایت از بخش فرهنگی دانشگاه‌ها و فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی یکی از وظایف مدیران حوزه سلامت است.

وی در پایان استفاده از ظرفیت قوانین برای توسعه سلامت در جامعه را خاطرنشان کرد و گفت: سعی  می‌کنیم در ارتباط با کمیسیون‌های مجلس مشکلات حوزه دانشجویی را مطرح و تصمیمات تأثیرگذاری برای رفع آن اتخاذ کنیم.

هاشمی همچنین از بهره‌برداری از ظرفیت رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی و شبکه‌های استانی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای گسترش فضای فرهنگی و ایجاد امید و نشاط آفرینی در این فضاها تأکید کرد.

وزیر بهداشت در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به صورت نمادین از 15 تن از مجموع 300 برگزیده جشنواره در سالن شهید چمران پردیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تقدیر به عمل آورد.

افتتاح دانشکده داروسازی ارومیه

وزیر بهداشت همچنین در دومین روز از سفر خود به استان آذربایجان غربی همزمان با روز داروساز، دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه را در پردیس این دانشگاه افتتاح کرد.

این دانشکده در مساحتی به زیربنای 2500 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شده است.بنا براین گزارش، تاریخ آغاز به کار ساخت این مجموعه دانشگاهی آذر ماه 91 و از مصوبات سفرهای استانی دولت دهم بوده است.سیدحسن قاضی زاده هاشمی پیش از افتتاح این دانشکده با حضور بر مزار شهدای گمنام به مقام شهیدان ادای احترام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha