چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 81328
سلامت نیوز : سید امیرحسین مهدوی صبح امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی یزد اظهار داشت: پزشکی قانونی عزمی راسخ در حمایت از مدیران خود در کشور و برنامه‌های آنان دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه تثبیت مدیریت برای پیشبرد اهداف این سازمان ضرورت دارد ادامه داد: استان یزد به لحاظ پزشکی در کشور نمونه است و به قطب پزشکی تبدیل شده است از این رو لازم است تا با مدیریت صحیح، یزد در زمینه پزشکی قانونی به قطب تبدیل شود.

معاون پزشکی آزمایشگاهی پزشکی قانونی افزود: مجوزهای لازم برای استخدام و جذب نیروی فنی در این مرکز آماده است و امید است با به کار گیری پزشکام مجرب و نیروی انسانی فنی و متخصص، این استان به سمت قطب شدن در حوزه پزشکی قانونی برود.

وی با بیان اینکه این سازمان با استفاده از اخرین فناوری‌ها در پی کشف حقیقت است عنوان کرد: هم اکنون این سازمان با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته سم شناسی شاملGC/MS، GC، ژنیتک آنالایزر، UHPLC ، HPLC و SPE برای شناسایی، تعیین مقدار و خالص سازی مواد در انواع نمونه های ارسالی به این سازمان برای کشف جرم استفاده می‌کند.

مهدوی با اشاره به اینکه توجه به نیازهای اساسی مردم و موضوع انجام آزمایشات با کمترین زمان و دقت کامل از برنامه‌های این سازمان است اضافه کرد: استفاده از دستگاه‌های مدرن و به روز در آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی با هدف انجام آزمایش‌های آسیب شناسی، ژنتیک، سم شناسی و مصرف مواد مخدر در دستور کار کادر این سازمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از اطاله دادرسی نیز مورد تاکید قوه‌قضائیه است تصریح کرد: در پاسخ به استعلامات مراجع قضایی و انتظامی و نیز خدمات مشاوره‌ای آزمایشگاهی به منظور جلوگیری از اطاله دادرسی است امور آزمایشگاهی و پاراکلنیکی در نهایت سرعت و دقت انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha