سلامت نیوز : حمید گورابی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز درمان ناباروری رویش در مجتمع دارویی و درمانی هلال‌ احمر، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی انتقال تکنولوژی و فناوری برای درمان ناباروری در مراکز جدیدالتأسیس درمانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی گفت: تاکنون نزدیک به 100 متخصص زنان و زایمان در زمینه ناباروری، 100 جنین‌شناس و تعدادی متخصص برای درمان ناباروری در مردان آموزش داده‌ایم.

گورابی با اشاره به اینکه به دلیل استقبال گسترده از پژوهشگاه رویان و ازدحام کاری در این مرکز امکان ورود به عرصه جدیدتر کمی سخت به نظر می‌رسد، افزود: درمان‌های نوین ناباروری عوارض کمتری روی بیمار نابارور می‌گذارد و امیدواریم بتوانیم با انتقال این تکنولوژی‌ها به مراکزی چون مرکز درمان ناباروری رویش بیماران را با روش‌های نوین درمان کنیم.

رئیس پژوهشگاه رویان با انتقاد از اینکه برخی در مورد موضوع اهدای جنین و تخمک مانند یک علامت سؤال برخورد می‌کنند، افزود: این در حالی است که گاهی یک خانه و خانواده به دلیل نداشتن فرزند از هم پاشیده می‌شود و شاید بتوان از این موضوع به عنوان آخرین راه استفاده کرد. اگر چه هیچ وقت اهدای تخمک و جنین را توصیه نمی‌کنیم اما تا حدودی که قانون به ما اجازه می‌دهد این خدمات را ارائه می‌دهیم.

گورابی درمان بیماران نابارور کشورهای همسایه و حاشیه خلیج‌فارس در این مرکز را به نوعی رونق گرفتن توریسم‌ درمانی برشمرد و افزود: می‌توان با کسب درآمد از این طریق هزینه درمان بیماران بی‌بضاعت را در کشور فراهم کرد چرا که برخی بیماران تا فرش زیر پای خود را می‌فروشند تا بتوانند هزینه درمان را تأمین کنند.

ایجاد بخش سلول درمانی در مرکز درمانی رویش خبر دیگری بود که رئیس پژوهشگاه رویان به آن اشاره کرد و افزود: پژوهشگاه رویان توفیق خوبی در حوزه سلول درمانی داشته و می‌تواند آن را به این مرکز برای درمان بیماران انتقال دهد.

در ادامه احمد وثوق معاون پشتیبانی و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان در مورد تعیین تعرفه درمان ناباروری در این مرکز گفت: معمولاً هزینه درمان ناباروری در مراکز جدیدالتأسیس از تعرفه پژوهشگاه رویان تبعیت می‌کند اما سعی ما بر این است که تا حد امکان تعرفه مراکز دولتی را در ارائه خدمات اعمال کنیم چرا که هزینه درمان ناباروری در بخش دولتی و خصوصی به طور مشخصی فاصله دارند.

وی در پاسخ به فارس‌ مبنی بر اینکه چه کاری برای پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری انجام شده گفت: کارگروهی در وزارت بهداشت برای پیگیری پوشش بیمه‌ای تشکیل شده و امیدواریم تعرفه‌گذاری خدمات ناباروری به زودی انجام شود چرا که حتی داروهای درمان ناباروری هم تحت پوشش بیمه نیست چه برسد به خدمات درمانی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha