چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 81331
سلامت نیوز : سردار سعید شکری‌پور در دیدار با رئیس موسسه آموزش عالی جمعیت هلال احمر و در جمع خبرنگاران، گفت: قرار شد بنابر توافقات کارشناسان و با توجه به اینکه معمولا ماموران ناجا اولین کسانی هستند که در محل حادثه حضور می‌یابند، با همکاری موسسه آموزش عالی جمعیت هلال احمر، آموزش های امدادگری، خودامدادی و در مرحله بعد دگر امدادی به کارکنان نیروی انتظامی ارائه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: آموزش امدادی برای ماموران ناجا می‌تواند به آنان کمک کند تا در مواقع خاص و بحرانی چون سیل و زلزله به امدادرسانی پرداخته تا دیگر واحدهای درمانی خود را به محل برسانند.

شکری پور با بیان اینکه این آموزش‌ها می‌تواند از بروز حوادث تلخ جلوگیری کند، اظهار داشت: این برنامه در دستور کار قرار دارد و امیدواریم تا پایان امسال حداقل 40 هزار نفر از نیروهای ما این آموزش‌ها را فرا گیرند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: این برنامه براساس تصمیم گیری و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح به تمام این نیروها در قالب طرح امام رضا (ع) است که طی آن نیروهایی که بیشتر درگیر این مسائل هستند، تحت آموزش قرار می‌گیرند.

شکری پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدامیک از واحدهای ناجا در اولویت آموزش قرار دارند، خاطرنشان کرد: ماموران راهنمایی و رانندگی، بخشی از نیروهای یگان ویژه و نیروهای مرزبانی ناجا که عمدتا در نقاط دوردست قرار دارند و از آنجا که رسیدن واحدهای امدادی سخت و با سرعت کمتری انجام می‌شود، تحت آموزش امدادگری موسسه آموزش عالی جمعیت هلال‌احمر قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول در خصوص تجهیز واحدهای ناجا به امکانات امدادی، گفت: خرید و در اختیار گرفتن این تجهیزات به مجموعه هلال احمر مربوط است و امیدواریم آنان شرایطی را مهیا کنند تا بتوانیم یکسری از تجهیزات را رایگان و مقدار دیگری از آن ها را با تخفیف در اختیار بگیریم.

شکری‌پور در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص قراردادها و تفاهم‌نامه‌های دیگر معاونت تربیت و آموزش با جمعیت هلال احمر، اذعان داشت: آموزش سربازان و مردم یاری از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در این خصوص نیز تفاهم‌نامه هایی تا پایان سال جاری به امضای دو طرف برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر آموزش‌ها برای نیروهای پایور نیروی انتظامی است و بنا داریم آموزش‌ها را به سطح سربازان نیز سوق دهیم؛ مردم یاری نیز دارای دو بعد آموزش ابتدایی و تخصصی است تا ماموران ناجا در کنار انجام ماموریت‌های خود بتوانند به بحث آرامش روانی و اجتماعی مردم و مدیریت بحران در صحنه حادثه بپردازند.

در ادامه سید صمد آقامیری، رئیس موسسه آموزش عالی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در کسب آموزش‌های پیشگیری از عوارض و آموزش‌های دیگر پیشرو است، اذعان داشت: آموزش‌های ما در این موسسه از مقطع فوق دیپلم تا دکترا ادامه دارد و افراد می‌توانند بنا به علائق خود در این موسسه مشغول به تحصیل شوند.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر 25 رشته داریم که علاقمندان می‌توانند دوره‌های آموزشی را به صورت پودمانی بگذرانند و در نهایت مدرک مورد تایید آموزش عالی کشور را نیز دریافت کنند.

آقامیری اظهار داشت: ما تنها دانشگاه علمی - کاربردی هستیم که آموزش‌های بین المللی نیز داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha