نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد؛ کودکانی که به میزان بیشتری ماهی و سبزیجاتی مثل لوبیا و سبزی مصرف می‌کنند، کمتر به بیماری‌های آلرژیک همچون آسم مبتلا می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در تحقیقی که بر روی 460 کودک اسپانیایی از هنگام تولد تا 6 سالگی انجام شد، نشان داد: كودكانی که بیشتر از ماهی و سبزیجاتی نظیر (گوجه فرنگی، بادمجان، کدو، لوبیا سبز) استفاده کرده‌ بودند، علائم کمتری برای ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آسم داشتند.

به گفته دکتر چاتزی از دانشگاه یونان، خانواده‌ها باید به طور حتم مواد غذایی یاد شده را در رژیم غذایی فرزندان خود بگنجانند.

وی ادامه داد: این موضوع برای کودکانی که دارای سابقه خانوادگی آسم و سایر بیماری‌های آلرژیک هستند، بسیار ضروری است.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد: کودکانی که ماهی بیشتری مصرف می‌کنند تا 57 درصد و کودکانی هم که بیشتر از سبزیجات نامبرده استفاده می‌کنند، 62 درصد کمتر به بیماری‌های آلرژیک و آسم مبتلا می شوند.

دکتر چاتزی گفت: علت این موضوع می تواند آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه و سبزیجاتی باشد که ریه‌ها را از آسیب حفظ می‌کند. همچنین گوجه فرنگی و لوبیا سبز به عنوان منابع آنتی اکسیدان‌هایی چون آلفا و بتاکاروتن، ویتامین C و لیکوپن محسوب می شوند.

همچنین ماهی از آن جا که سرشار از امگا 3 است، دارای اثرات ضد التهابی بوده و می‌تواند کودکان را در مقابل عوامل آلرژیک محافظت کند. بنابراین خوردن آن در جلوگیری از بروز این بیماری بسیار موثر است.

این مطالعه تاثیر یک رژیم غذایی کامل و مقوی را در کودکان و حتی بزرگسالان در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف و آلرژیک مثل آسم تایید می‌کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha