سلامت نیوز : دکتر احمد جلیلی مشاور عالی انجمن روانپزشکان ایران به سمت دبیری آموزشی فدراسیون انجمن‌های روانپزشکی آسیا و عضویت در کمیته اجرایی این فدراسیون برای دو سال آینده منصوب شد.

دکتر احمد جلیلی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در توضیح فعالیت‌های این فدراسیون در سطح آسیا عنوان کرد: در این فدراسیون فعالیت‌های مرتبط با روانپزشکی برای تمام کشورهای قاره هماهنگ شده و برنامه‌ریزی‌های منظمی جهت رفع مشکلات موجود و کاستن از بار بیماری‌های روانی انجام و در راستای اجرای آن تلاش می‌شود.

وی پیشگیری، درمان و آموزش را سه رکن اساسی در فعالیت‌های این فدراسیون دانست و گفت: افسردگی شایع‌ترین مشکل بهداشتی - درمانی مردم آسیاست. علاوه بر آن عدم آگاهی مردم از بیماری‌های روانی و انگ از جمله مشکلاتی است که کشورهای بسیاری را مبتلابه خود ساخته است.

دبیرآموزشی فدراسیون انجمن‌های روانپزشکی آسیا اضافه کرد: به طور متوسط 25 درصد ‌جمعیت دنیا مبتلا به افسردگی هستند که البته این آمار در کشورهای رو به رشد کمی بالاتر است.

دکتر احمد جلیلی که در حال حاضر مشاور عالی انجمن روانپزشکان ایران است، پیش از این عهده‌دار سمت ریاست انجمن روانپزشکی ایران و نمایندگی انجمن جهانی روانپزشکی در آسیای میانه و غربی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha