چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 81353

سلامت نیوز : نماینده مردم ماکو ارائه خدمات درمانی به روستاها را بسیار ضعیف خواند و گفت که مردم به دلیل نبود پزشک خواهان وارد کردن پزشک از کشورهایی همچون بنگلادش و پاکستان هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمد علیپور در تذکری شفاهی در صحن علنی امروز(چهارشنبه) خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارائه خدمات درمانی به روستاها روز به روز ضعیف‌تر شده است به طوری که مراکز درمانی بخش‌ها و دهستان‌ها در حسرت پزشک عمومی هستند، این مناطق فاقد پزشک عمومی و درمانگاه شبانه‌روزی هستند.

وی افزود: درمانگاه‌های روستایی اغلب عمر مفید خود را از دست داده‌اند چون این مراکز از 50 سال قبل تاسیس شده و در حال تخریب هستند، همچنین پزشکان عمومی حاضر نیستند به روستاها رفته و به درمان مردم محروم روستاها بپردازند.

نماینده مردم ماکو ادامه داد: اکنون خاطره پزشکان بنگلادشی و پاکستانی و سایر کشورها در اذهان مردم روستاها دوباره زنده شده و خواهان وارد کردن پزشک از این کشورها هستند تا مردم این روستاها همانند مردم شهرها از مزایای بهداشتی و درمانی بهره‌مند باشند.

علیپور خاطر نشان کرد: اگر مردم در بخش‌ها و دهستان‌ها در نیمه شب مریض شوند مجبورند باطی مسافت طولانی و متحمل شدن هزینه‌های آن بیمارخود را به مراکز درمانی برسانند، با توجه به این مشکلات انتظار می‌رود وزیر بهداشت توجه جدی به مسائل درمانی روستاها داشته باشد.

وی همچنین از وزیر راه و شهرسازی خواستار دستور جدی برای رسیدگی به وضعیت راه‌های روستایی شد و گفت که راه‌های ارتباطی بین شهری چالدوران به خوی و ماکو و برخی دیگر از شهرها راه‌های شهری درجه سه و چهار است که به آن رسیدگی نمی‌شود.

علیپور در پایان با طرح این درخواست از وزیر نفت که دستور سریع و جدی برای گازرسانی به برخی روستاهای شهرستان ماکو را صادر کند گفت که شرکت ملی گاز باید به برای گازرسانی به مناطق محروم اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha