چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 81354

سلامت نیوز : یک متخصص زنان و زایمان گفت: از شایع‌ترین علت مرگ نوزادان تولد زودرس است.

دکتر شهره علی محمدی در گفت وگو با (ایسنا) ، افزود: زایمان زودرس مادران باردار موجب می‌شود نوزادان دچار نارسایی تنفسی شوند که این امر مرگ نوزادان را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه زایمان زودرس علل متعددی دارد، اظهار کرد: از مهمترین علل زایمان زودرس می‌توان به عفونت‌ها، ناهنجاری‌های دیواره رحم، نارسایی دهانه رحم، سوء تغذیه، کنده شدن جفت و چندقلویی زایی اشاره کرد.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی و فلوشیپ پرناتولوژی بیمارستان فاطمیه همدان، تصریح کرد: گاهی اوقات نیز به علت حفظ جان مادر مجبوریم زایمان زودرس انجام دهیم به عنوان مثال مادری که دارای بیماری فشار خون است برای جلوگیری از تشنج و نجات جانش اقدام به ایجاد زایمان زودرس می‌کنیم.

به گفته دکتر علی محمدی، بعضی مواقع نیز علل ناشناخته موجب زایمان زودرس در مادران باردار می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از زایمان زودرس به علت استفاده از تلفن همراه و رایانه ذکر نشده است، افزود: تنها می توان گفت امواج ماکرویو در سه ماهه نخست بارداری موجب ایجاد اختلالاتی در جفت و جنین می‌شود.

دکترعلی محمدی به مادرانی که سابقه زایمان زودرس داشته‌اند، توصیه کرد: مایعات زیاد مصرف کنند و از فعالیت زیاد و ایستادن طولانی مدت خوددداری نمایند چرا که خود سابقه زایمان زودرس فاکتور خطر برای زایمان‌های بعدی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha