بر اساس عملیاتی که پلیس آگاهی تهران بزرگ در 48 ساعت گذشته انجام داده است، بیش از 80 نفر از توزیع کنندگان داروهای تقلبی دستگیر و یک میلیون داروی تقلبی و قاچاق کشف و ضبط شده است.

کشف و ضبط یک میلیون قلم داروی تقلبی و قاچاق در تهران
سلامت نیوز : فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از کشف و ضبط یک میلیون قلم داروی تقلبی و قاچاق در شهر تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سردار حسین ساجدی‌نیا - فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح جمع‌آوری توزیع‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق گفت: بر اساس عملیاتی که پلیس آگاهی تهران بزرگ در 48 ساعت گذشته انجام داده است، بیش از 80 نفر از توزیع کنندگان داروهای تقلبی دستگیر و یک میلیون داروی تقلبی و قاچاق کشف و ضبط شده است.

وی با بین اینکه این طرح در سه ناحیه تهران انجام شده است، افزود: طرح جمع‌آوری تولیدکنندگان داروهای تقلبی و قاچاق در سه ناحیه ناصر خسرو، محدوده داروخانه 13 آبان و منطقه جنوب تهران انجام شده است.

سردار ساجدی‌نیا با بیان اینکه عمده داروهای قاچاق کشف شده داروهای تقلبی هستند، افزود: این داروها عمدتا از کشورهایی وارد می‌شوند که از مواد غیراستاندارد و تقلبی در داروهای خودشان استفاده می‌کنند.

رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به ابعاد دیگر این طرح اظهار کرد: بحث دیگری که در این طرح عملیاتی شد جمع‌آوری داروهای تقلبی تولید داخل است که عمدتا تاریخ گذشته و با لیبل‌های تقلبی توسط توزیع کنندگان غیر قانونی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به مدیریت نادرست در توزیع دارو تصریح کرد: بخشی از این داروهای کشف شده به درخواست جمهوری اسلامی ایران تولید شده‌اند و امیدواریم وزارت بهداشت و درمان کشور با نظارت دقیق در بهبود وضعیت توزیع دارو بکوشد.

ساجدی‌نیا در پاسخ به این سوال که داروخانه رسمی تا به حال مجرم شناخته شده است؟ افزود: تاکنون داروخانه مشخصی در این خصوص شناسایی نشده است اما متاسفانه برخی از داروهای تقلبی کشف شده در داروخانه‌های کشور نیز وجود دارد و به درخواست جمهوری اسلامی ایران تولید شده‌اند.

وی افزود: این طرح در شهر تهران ادامه خواهد داشت و مردم بدانند پلیس قاطعانه با این موضوعات برخورد خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha