سلامت نیوز : سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهاردهمین جلسه شورای راهبردی سلامت شهری ضمن تقدیر از اقدامات گسترده مدیریت شهری در زمینه ایجاد شبکه سلامت در پایتخت خواستار تداوم فعالیت های اجتماعی سلامت محور شهرداری تهران شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ چهاردهمین جلسه شورای راهبردی سلامت شهری با حضور قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، حجت الاسلام و المسلمین صدر حسینی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، زالی رئیس کل نظام پزشکی کشور، شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،، سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی و تنی چند از صاحب نظران بخش سلامت کشور حضور برگزار شد.

مرندی رئیس شورای راهبردی سلامت شهری گزارشی از اقدامات شورا را به سمع و نظر حاضرین رساند.

وی اقدام شهرداری تهران را طی سال های گذشته در تشکیل شورای سلامت با حضور نخبگان بخش سلامت و نمایندگان دستگاه های متولی را امری مهم و در خور تقدیر دانستنه و بیان کرد: شهرداری تهران و شخص قالیباف داوطلبانه و براساس دغدغه ای که برای سلامت شهر و شهروندان داشته اند ساختارهای مناسبی را ایجاد و فعالیت های ارزشمندی را اجرا کرده اند و همواره از متولیان و متخصصان بخش سلامت هم دعوت به همراهی کردند.

وی در ادامه از حضور جناب حجت الاسلام و المسلمین صدر حسینی در جلسه و اعلام آمادگی قوه قضاییه برای توجه بحث پیشگیری و ارتقای سلامت اجتماعی تشکر کرد و آمادگی شورا را برای تقویت و همکاری با قوه قضاییه و دیگر بخش ها جهت دستیابی به اهداف سلامت جامعه به خصوص از ابعاد اجتماعی و معنوی متذکر شد.

سپس سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گزارش مبسوطی از فعالیت های حوزه سلامت شهرداری ارائه و گفت: از سال 85 با ابلاغ جناب آقای دکتر قالیباف ساختار جدیدی در شهرداری تهران برای ارائه خدمات سلامت به مردم تحت عنوان اداره کل سلامت شکل گرفت که باعث احیای بحث سلامت اجتماعی و نهادینه شدن آن درجامعه شد به نحوی که در حال حاضر بیش از 400 خانه سلامت در محلات شهر با مشارکت شهروندان در کانونهای ده گانه سلامت و مشارکت بخش های و سازمان های محلی در قالب شوراهای محلی سلامت مشغول فعالیت هستند.

ایازی تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر را که در آن از برجسته ترین افراد نظام سلامت عضویت دارند را از دیگر افتخارات سلامت شهرداری خواند.

در بخش دیگری از جلسه حجت الاسلام و المسلمین صدر حسینی معاون اموراجتماعی قوه قضائیه ضمن تشکر ازدکتر قالیباف در خصوص اقدامات ارزشمند سلامت محور شهرداری به بیان رویکرد قوه قضائیه و اهتمام آن به مباحث پیشگیری از آسیب ها و جرایم و همچنین ارتقای سلامت اجتماعی پرداخت و خواستار مشارکت و همکاری شهرداری تهران، وزارت بهداشت، مجلس و همه ذینفعان سلامت اجتماعی برای رسیدن به اهداف مورد نظرشد.

سپس زالی رئیس سازمان نظام پزشکی و عضو شورای راهبردی سلامت شهری هم ضن تشکر از توجه دکتر قالیباف و همکارانشان به سلامت شهر، همکاری مجدد وزارت بهداشت با شهرداری تهران برای انجام پایلوت مدل سیستم ارجاع نظام سلامت شهری که قبلا توسط شورای راهبردی درمنطقه 9 شهرداری شروع شده بود که به دلایلی به طور کامل اجرایی نشد، را خواستار شد.

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیزبیان داشت که قبلا با فعالیتهای سلامت شهرداری تهران آشنا بوده است ولی با گزارش امروز و اطلاع از این حجم گسترده خدمات و این شبکه ها و ساختارهای ایجاد شده برای سلامت شهر را باید به دکتر قالیباف تبریک گفت و لازم است دوستان از رسانه ها و صدا وسیما این کارهای خوب را بیشتر معرفی کنند.

سپس محمد باقر قالیباف شهردار تهران ضمن تشکر از اعضای شورا گفت: برای ارتقای واقعی سلامت در جامعه فارغ از چهارچوب های لازم و بخشنامه ها و مقررات اداری لازم است یک تفاهم اخلاقی شکل بگیرد و در این مسیر متولیان نظام سلامت را که امروز درگیر پاسخ گویی به نیازهای فوری جامعه و دارو ودرمان هستند یاری کنیم.

وی تصریح کرد: در مباحث سلامت اجتماعی و آسیبها نیز شهرداری بنا بر دغدغه و احساس نیازی که وجود داشت اقدامات مناسبی انجام داده و سازمانی مستقل رابرای این مهم ایجاد کرده است و آماده است که تمام توان و تجربه خود را همراه و در کناردیگر بخش هابه خصوص قوه قضائیه و وزارت بهداشت قرار دهد تا همه با هم فرصتی را برای خدمت واقعی به مردم خوبمان فراهم سازیم.

در پایان هاشمی وزیر بهداشت هم ضمن تشکر از رئیس واعضای شورای راهبردی وهمچنین تشکر از حضور معاون قوه قضائیه در این جلسه از همت و تلاش دکتر قالیباف و همکارانشان در جهت توسعه جامع شهر و اهتمام ویژه به سلامت شهر و شهروندان تقدیر و تشکر کردند و اظهار امید واری کرد که فعالیت های سلامت محور شهرداری تهران طی سال های آتی نیز ادامه یابد.

در این شورا گزارش طرح عدالت در شهر که از سال 87 در شهرداری تهران شروع شده بود توسط دکتر واعظ مهدوی ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha