سلامت نیوز : سعید اوحدی صبح امروز در همایش پزشکی حج تمتع سال 92 که در سالن آمفی‌تئاتر سازمان حج و زیارت برگزار شد، خاطرنشان کرد: با توجه به کار بسیار سنگین و طاقت فرسایی که در سازمان حج و زیارت انجام شده این نوید را به مردم می‌دهیم که بستر اجرای عملیات برای اعزام زائران آماده شده و امیدواریم اولین پرواز در تاریخ 18 شهریور برای اعزام عوامل ستادی انجام شود و اولین گروه زائران 23 شهریور مشرف می‌شوند و تا این لحظه برای درفات ویزا مشکلی نداشته‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی  با اشاره به اینکه امسال در راستای کاهش سهمیه اعزام زائر به سرزمین وحی تعداد کادر پزشکی نیز کاهش یافته است، افزود: حدود 520 نفر از پزشکان و کادر پرستاری در حوزه های مختلف مشرف می‌شوند و برای نخستین بار از خواهران پزشک در مجموعه‌های پزشکی حج حضور می‌یابند.

اوحدی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار به جای حضور پزشک در کاروان از مجموعه پزشک استفاده می‌شود گفت: حدود 92 هتل برای استقرار زائران ایرانی برای حج امسال در نظر گرفته شده که پزشکان در 86 مجموعه پزشکی ارائه خدمات می‌کنند ضمن اینکه بیمارستان ایرانی در مکه و مدینه برای مسائل خاص و پیچیده‌تر آماده باش هستند.

ایجاد مطب و جایگاه مشخص در منا و عرفات در حوزه پزشکی خبر دیگری بود که رئیس سازمان حج و زیارت به آن اشاره کرد و گفت: تا سالهای گذشته پزشک مجبور بود تا برای ارائه خدمات در منطقه منا و عرفات در جمع زائران به عیادت بیمار برود ولی امسال برای نخستین بار این جایگاه‌ها ایجاد شده است.

اوحدی همچنین از تدوین "طرح تعالی" برای اجرای هرچه بهتر روند اعزام زائر به سرزمین وحی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح الگوی واحدی برای ارائه خدمات به زائران ایرانی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha