جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 81456
سلامت نیوز: اغلب والدین توجهی به نحوه ریزش موی كودك ندارند و از میزان ریزش موی كودكان و ارتباط آن با سن فرزند خود بی اطلاع هستند.

دكتر عباس مومن زاده، متخصص اطفال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بر خلاف تصور اغلب افراد كودكان نیز همچون بزرگسالان ممكن است دچار ریزش مو شوند اما علائم و شرایط ریزش مو در كودكان با بزرگسالان متفاوت است.

وی اظهار داشت: كودكان زیر یك سال به علت از دست دادن بیش از 2/3 موهای نوزادی خود دچار ریزش موی  هستند و ریزش موی زیر یك سال اهمیت ندارد چون به سادگی در عرض 2 - 3 ماه قابل برگشت است اما ریزش مو در كودكان سنین بالای 3 سال و آنهم بیش از 50 تارمو در هر استحمام از دیدگاه پزشكی قابل اهمیت و پیگیری است.

وی با بیان اینكه والدین باید نسبت به شرایط ریزش موی كودك خود آگاه باشند افزود: گاهی اوقات كمبودهای غذایی از جمله كمبود روی، آهن و ویتامینهای گروه B در ریزش موی كودكان بسیار اثر گذار هستند خاطرنشان كرد: در اولین قدم به والدین توصیه می شود در یك دوره 2 ماهه كمبودهای غذایی كودك خود را برطرف سازند در صورتیكه تغییری در روند ریزش موی كودك مشاهده نشد باید با مراجعه حضوری كودك و گرفتن نمونه از موهای وی نسبت به انجام تست های آزمایشگاهی و تشخیص قارچ سر اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha