جلسه مشترک مدیران رادیو سلامت و مدیران بنیاد امور بیماری های خاص به مناسبت 23 آبان روز جهانی دیابت و به منظور برسسی راهکارهای موثر و تعامل فی مابین روز یک شنبه در محل جلسات رادیو سلامت برگزار شد .

آقای لبیبی مدیر شبکه سلامت در ابتدای جلسه گفت از آن جا که شعار سال 68 رادیو سلامت "جلب مشارکت خیرین در حوزه سلامت " می باشد لذا ما سعی داریم ضمن همکاری با این بنیاد یکی از بخش های رادیو سلامت را به معرفی آن اختصاص دهیم تا در جهت جلب مشارکت خیرین گام موثری را برداشته باشیم .
خانم ابتهاج مدیر روابط عمومی بنیاد امور بیماری های خاص در ارتباط با تعامل با رادیو سلامت گفت : ما آمادگی کامل برای همکاری با رادیو سلامت را داریم که یکی از آن ها همکاری محتوائی می باشد . ایشان در ادامه ضمن اشاره به فعالیت های این بنیاد گفت : ما سه نوع بیماری خاص داریم : دیابت ، تالاسمی و هموفیلی . و این بنیاد اولین مرکزی است که مساله تالاسمی را پررنگ کرده و باعث شده دولت توجه خاصی به این بیماری داشته باشد و هم اکنون حدود 300 مرکز به این بیماری اختصاص دارد که امکانات 150 مرکز را این بنیاد فراهم نموده است .
ایشان در ادامه گفت : ما به منظور آماده سازی هم وطنان از خطرات بیماری دیابت در روز سطح 23 آبان که به روز جهانی دیابت نامگذاری شده است ، در مراکز مستقر شده این بنیاد در سطح شهر تست دیابت خواهیم گرفت . خانم ابتهاج کمک خیرین را در امور این بنیاد بسیار مهم شمرد و گفت : ما کلیه اموری که به وسیله خیرین انجام می شود را به نام آن ها ثبت نام می کنیم و رادیو سلامت می تواند کمک موثری در این راه برای این بنیاد باشد .
آقای دکتر محور معاونت درمان بنیاد امور بیماری های خاص گفت : در بیماری ها پیشگیری بهتر از درمان است و بیماری هائی هم چون دیابت ، فشار خون و سرطان و ... اگر به موقع تشخیص داده شود قابل پیشگیری است لذا آگاه ساختن مردم به خصوص از رسانه ملی بسیار مهم است .

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha