سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران از همکاری با وزارت بهداشت برای واگذاری 14 خدمت این وزارتخانه به نظام پزشکی، پس از تغییرات مدیریتی در راس وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی خبر داد.

دکتر علیرضا زالی در گفتگو با مهر به آغاز فصل جدیدی از تعامل و همکاری سازمان نظام پزشکی با وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: بعد از اینکه وزیر بهداشت در مراسم روز پزشک اعلام کرد که آمادگی واگذاری بخشهایی از خدمات این وزارتخانه به سازمان نظام پزشکی را دارد، بلافاصله بررسی این موضوع را در سازمان شروع کردیم.

وی با اشاره به ماده 45 قانون تشکیلات سازمان نظام پزشکی کشور که در سال 83 تصویب شده است، گفت: بر اساس این ماده قانونی، وزارت بهداشت می تواند تمام یا بخشی از اختیارات خودش را به سازمان نظام پزشکی واگذار کند. از همین رو، در بررسیهای اولیه پیش بینی کردیم 14 مورد از خدمات وزارت بهداشت در فازهای متفاوت به نظام پزشکی واگذار شود.

زالی در ادامه به برگزاری جلسه هفته گذشته با وزیر بهداشت به منظور بررسی چگونگی واگذاری این 14 خدمات اشاره کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد با نامه نگاریهایی که صورت می گیرد، نسبت به تشمیل کمیته ای مشترک از نمایندگان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، اقدام شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران همچنین از معرفی نمایندگان تام الاختیار وزیر بهداشت در حوزه های مختلف برای تشکیل کارگروهی با سازمان نظام پزشکی خبر داد و گفت: در بررسیهای اولیه به این نتیجه رسیدیم که این 14 مورد خدمات قابل احصاء هستند. بنابراین، با تشکیل کارگروه مشترک، نسبت به نحوه واگذاری این خدمات تصمیم گیری خواهد شد.

زالی تاکید کرد: ما علاقمند هستیم به محض واگذاری این خدمات از سوی وزارت بهداشت، با رعایت چارچوبهای قانونی، این اختیارات به سازمان نظام پزشکی داده شود تا بتوانیم از ظرفیتهای نظام پزشکی در شهرستانها برای چگونگی استفاده از این خدمات کمک بگیریم.

وی با اشاره به وجود فعالیت هیئت مدیره های نظام پزشکی در 185 شهرستان کشور، گفت: با توجه به اینکه تیمهای جدید در این هیئت مدیره ها مستقر شده اند، انتظار می رود فصل جدیدی از فرایندهای تغییر و تحول در نظام پزشکی را شاهد باشیم و به سمت تعامل و همکاری با وزارت بهداشت حرکت کنیم.

زالی اظهارداشت: ما معتقدیم، هیئت مدیره های نظام پزشکی در شهرستانها، توان کارشناسی و اجرایی برای پذیرش این مسئولیتها و وظایف دارند که نمونه موفق آن، واگذاری صدور پروانه مطب است.

وی با اعلام اینکه در سال 84، صدور پروانه مطب صرفا در تهران انجام می شد، ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 110 شهرستان در کشور خودشان نسبت به صدور پروانه مطب اقدام می کنند و پیش بینی ما این است که این فرایند با شتاب بیشتری برای سایر شهرستانها انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha