سلامت نیوز:  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه های بالای درمان ناباروری گفت: سازمان های بیمه گر باید درمان ناباروری را در چتر حمایتی خود قرار داده تا زوج های جوان بتوانند با هزینه هایی كم صاحب فرزند شوند.

 عابد فتاحی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه ناباروری یکی از عوامل طلاق در کشور به شمار می رود، اظهار داشت: این در حالی است که ما معتقدیم ناباروری صرفا یک بیماری جسمی نیست بلکه یک مشکل اجتماعی به شمار می رود که افراد بسیاری با این مشکل مواجه هستند.
 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت علم ایران در زمینه ناباروری تصریح کرد: کشور ایران در ردیف ۱۰ كشور برتر جهان در زمینه علم و درمان ناباروری قرار دارد اما با توجه به اینکه هزینه های درمان این بیماری بسیار بالاست ممکن است که افراد زیادی به دنبال فرایند درمان نروند، لذا ضرورت دارد که بیمه ها، درمان این بیماری را تحت پوشش حمایتی خود قرار دهند.
 
وی همچنین درخصوص بررسی لایحه درمان ناباروری در مجلس نیز گفت: پیش از این بررسی این لایحه در دستور کار مجلس قرار داشت اما هنوز بررسی جامع آن صورت نگرفته است.
 
فتاحی ابراز امیدواری کرد که روزی برسد هر جا هر زوجی که از این مشکل رنج می‌ برد، بتوان از آن ها حمایت کرد.
 
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علیرغم اینکه در حوزه درمان ناباروری پیشرفت چشم گیری داشته ایم اما هنوز موفق به کاهش هزینه های درمان ناباروری نشده ایم، تأکید کرد: امروز هزینه های درمان ناباروری بسیار سنگین است و از طرفی بیمه ها از درمان ناباروری حمایت نمی کنند که امیدواریم در دولت تدبیر و امید چاره ای برای این مشکل اندیشیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha