سلامت نیوز: روز سختی داشته‌اید؟ هفته‌ سختی بوده؟ یا اینکه یک ماه است بدون ساعتی خوشگذرانی و استراحت، یک ریز کار کرده‌اید؟ اگر نیاز به انرژی دارید، غذای خوب، مقداری استراحت و کمی خنده، بهترین راه‌حل است. در این شماره، روش‌هایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید با کمترین هزینه تفریح کنید، انرژی بگیرید و بخندید تا روح و روان تان تازه شود...

با شکلات سیاه از خودتان پذیرایی کنید


اندک چیزهایی هست که به اندازه خوردن تکه‌ای شکلات نرم، شیرین و لذیذ نشاط‌بخش باشد. ضمن اینکه آثار جادویی خوردن شکلات سیاه را دست‌کم نگیرید. اگر روزانه مختصری شکلات سیاه بخورید، فشارخون تان پایین خواهد آمد، جریان خون در بدن تان بهتر خواهد شد و سطح کلسترول بدن تان هم متعادل خواهد ماند. شکلات سیاه، خوراکی لوکسی است که به خوردنش می‌ارزد!

خانه را با عطر اسطوخودوس خوشبو کنید


قرن‌هاست که انسان برای خوشبو کردن بدن، لباس و محیط زندگی خود، از گیاهان معطر استفاده می‌کند. به‌تازگی پژوهش‌ها نشان می‌دهد این گیاهان خوشبو، احتمالا برای تندرستی هم مفیدند. ممکن است روغن‌ها و عطرهای گیاهی موجود در بازار، آن‌قدری که تولیدکنندگان شان می‌خواهند شما باور کنید، آثار فوق‌العاده‌ای بر تندرستی شما نداشته باشند، ولی پژوهش‌ها نشان می‌دهد بوییدن عطرهای طبیعی، می‌تواند حال و هوای انسان را بهتر کند. بد نیست شما هم امتحان کنید و امشب پیش از خواب، کمی آب اسطوخودوس روی بالش تان بپاشید؛ خواب‌های خوب ببینید!

خودتان را به یک وعده استیک مهمان کنید

امشب یک تکه استیک تازه برای خودتان سرخ کنید. با این غذا نه تنها عصب‌های چشایی‌تان را خوشحال می‌کنید، بلکه اسید چرب امگا3 نیز به بدنتان می‌رسانید. این نوع اسید چرب، انرژی‌زاست و از آن مهم‌تر، برای سلامت قلب اهمیت دارد. بسیاری از متخصصان تغذیه، روی اهمیت وعده‌های غذایی سالم تاکید دارند.

خواب خوب غنیمت است


بعد از یک روز سنگین کاری، باشگاه و انجام دادن تشریفات روزانه، بدون تردید یک خواب خوب می‌چسبد. خواب ‌خوب در طول شب، بسیار مهم است. خواب خوب، روی کارکرد مغز، به‌خصوص یادگیری و حافظه تاثیر مثبتی دارد. بسیاری از انسان‌های بالغ در شبانه‌روز بین 7 تا 8 ساعت به خواب نیاز دارند. پس امشب خوب و به اندازه بخوابید. بدن تان شما، بابت خواب مناسب، عاشق تان خواهد شد!

یک فیلم بامزه ببینید


یک فیلم کمدی می‌تواند شما را خوب بخنداند. خنده خوب است! خنده اگر بر هر درد بی‌درمان دوا نباشد، آرامش‌بخش است. پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد، می‌تواند میزان استرس را کم کند، سطح ایمنی بدن را بالا ببرد، جریان خون را تقویت کند و فشارخون را متعادل کند. یک ریسه خوب حتی می‌تواند قندخون را پایین بیاورد و به گوارش غذا کمک کند. حتی تنها در انتظار خنده بودن، می‌تواند از استرس بکاهد. پس یک فیلم طنز ببینید؛ حتی با دیدن عنوان‌بندی فیلم، حالتان بهتر خواهد شد.

زیر کتری را روشن کنید


مردم ایالات‌متحده که به خوردن قهوه‌های آماده معروفند، سالانه به‌طور میانگین 9 گالن چای می‌نوشند. بخشی از این گرایش به دلیل آرامش‌بخش بودن چای است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد کسانی که دستکم به مدت 6 هفته، هر روز 4 فنجان چای سیاه می‌خورند، در مقایسه با آنهایی که نوشیدنی?های کافئین‌دار مصرف می‌کنند در شرایط سخت کاری، هورمون استرس کمتری در بدن?شان آزاد می‌شود. چای سبز هم آثار مشابهی دارد. پس زیر کتری را روشن کنید، یک قوری چای دم کنید و توی لیوانی که دوست دارید، بنوشید.

عشق، درمان خستگی روزانه


روز کاری سختی داشته‌اید، در جلسه‌های کاری پی‌درپی شرکت کرده‌اید و برای رسیدن به زمانبندی‌ها سخت کوشیده‌اید. بعد از کار، با تمام وجودتان خستگی را احساس می‌کنید. تلویزیون را فراموش کنید. فکر شام را کنار بگذارید. به جای اینها نیم ساعتی را فقط به همسرتان اختصاص دهید و به هیچ‌چیز دیگری فکر نکنید. این کار، به خوبی می‌تواند خستگی و استرس یک روز کاری سخت را از بین ببرد.

روی یک صندلی ماساژ بنشینید


شاید ماساژ، تفریحی گران‌قیمت و لوکس به نظر برسد، ولی برای تقویت سلامت ذهن و جسم بسیار مفید است. زمانی که ماساژ می‌گیرید، بدن تان آندروفین آزاد می‌کند. آندروفین نوعی آرام‌بخش طبیعی است. همچنین، ماساژ هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد، اضطراب را کم می‌کند و ایمنی شما را افزایش می‌دهد. معمولا می‌توانید در فروشگاه‌ها، پاساژها و ساختمان‌های بزرگ، صندلی ماساژ بیابید. استفاده از این صندلی‌ها، بهترین راه است برای اینکه دقایقی از هرج و مرج زندگی شهری جدا شوید و به جسم و روح تان کمی استراحت بدهید.

کش بیایید!


روز کاری تمام شده و به برنامه هفتگی باشگاه تان هم نرسیده‌اید. نگران نباشید. زمانی که مشغول تماشای برنامه تلویزیونی محبوب تان هستید، کمی نرمش و حرکت‌های کششی انجام بدهید. با این کار نه‌تنها خستگی را از ماهیچه‌های خسته بدن تان بیرون می‌کنید، بلکه برای فعالیت‌های بدنی دیگر هم آماده می‌شوید. پس چند دقیقه‌ای نرمش کنید و بدن خودتان را بکشید تا از میزان استرس تان کم کنید و احساس خوبی از آرامش به بدن تان سرازیر کنید.

به طبیعت بروید


نیاز به آرامش بیشتری دارید؟ می‌خواهید ساعت‌هایی را تنها باشید و به مکاشفه بپردازید؟ به دامن طبیعت بروید و سعی کنید علایم گردش طبیعی فصل‌ها را کشف کنید. شاید پرنده‌هایی را ببینید که تازه از راهی بسیار دور رسیده‌اند، شاید اولین برگ‌های زرد پاییزی را ببینید یا شاید به اولین جویبارهای بهاری برخورد کنید. سعی کنید با محیط طبیعی اطراف محل زندگی خودتان آشنا شوید.

میوه‌های هیجان‌انگیز بخرید


ممکن است میوه جزو خرید هفتگی شما باشد، ولی اگر دقت کنید، می‌بینید معمولا 3 یا 4 نوع میوه می‌خرید. میوه‌فروشی محل شما میوه‌های دیگری هم دارد. انواع توت‌فرنگی، انبه، انواع مرکبات، انواع میوه‌های گرمسیری و... می‌توانند برای اعصاب چشایی جذاب باشند. میوه‌ها آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد غذایی دیگری دارند که می‌توانند مقاومت بدن شما را در برابر بیماری‌های قلبی، انواع دیابت و سرطان، بیشتر کنند.

به یکی از دوستان تان زنگ بزنید


دوست خوب، خوب است. به همین سادگی. دوستان خوب، حسی از تعلق‌خاطر، هدف داشتن و ارزشمند بودن ایجاد می‌کنند. دوستی حتی می‌تواند باعث آرامش ذهنی شود. پس معطل نکنید. گوشی را بردارید و به یکی از بهترین دوستان تان زنگ بزنید.
منبع: هفته نامه زندگی مثبت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha