عفونت های بیمارستانی از چالش های مهم د ر تمام واحدهای بهداشتی و درمان است كه همین امر باعث بروز عوارض جبران ناپذیر خواهد شد كه منجربه صرف هزینه های گزاف و ضررهای فردی می شود.

دكتر فریبا شیروانی فوق تخصص عفونی اطفال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینكه به دلیل افزایش روز افزون تعداد بیماران مبتلا به نقص ایمنی، بد خیمی، بیماری های مزمن، ایدز و گسترش واحدهای مراقبت های ویژه، بروز عفونت های بیمارستانی یكی از مشكلات مهم واحدهای بهداشتی درمانی تلقی می شود و مصرف بی رو.یه آنتی بیوتیك ها نیز باعث افزایش مقدار ارگانیسم های مقاوم و مهاجم و هزینه های درمان می شود افزود: به دلیل افزایش عفونت های بیمارستانی و ارزش استانداردها در سطح جهان به خصوص در كشور ما لازم است كه به اهمیت عفونت های بیمارستانی پی برده شود.
وی ادامه داد: از آنجا كه در بسیاری از موارد و عفونت های بیمارستانی نادیده گرفته می شود و همین امرباعث بروز عوارض جبران ناپذیری خواهد شد كه منجر به صرف هزینه های گزاف و ضررهای فردی می شود.
شیروانی تصریح كرد: عفونت های بیمارستانی  افراد شاغل در بیمارستان ها را نیز درگیر خود كرده است و به دلیل اهمیت این موضوع ضروری است كه پزشكان با آن به خوبی آشنا شده و فعالیت های تحقیقاتی به این سمت پیش برود.
وی با اشاره به اینكه عفونت های بیمارستانی از چالش های مهم در تمامی واحدهای بهداشتی و درمانی است تاكید كرد: وزارت بهداشت در خصوص نظام مراقبت عفونت های بیمارستانی برنامه ریزی هایی را در سطح كشور انجام داده كه در حال اجرا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha