شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 81507

پس از یائسگی برخی زنان دچار خشکی مزمن چشم ، خراشیدگی همراه با تاری دید یا قرمزی پلک ها می شوند.

یائسگی و سلامت چشم با هم ارتباط دارند؟
سلامت نیوز : تغییرات مختلفی در چشم، هنگام نوسان هورمون ها مانند دوران قاعدگی، بارداری و یائسگی، در زنان رخ می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ محققان می گویند، نزدیک زمان یائسگی، دید کمی تغییر پیدا می کند. شکل چشم ها نیز شاید کمی تغییر کند؛ در نتیجه فرد برای مطالعه به لنز یا عینک نیاز پیدا می کند.در ادامه مطلب به برخی مشکلات چشمی که در میانسالی و دوران یائسگی شایع است، اشاره می کنیم.

خشکی چشم

پس از یائسگی، برخی زنان دچار خشکی مزمن چشم، خراشیدگی چشم همراه با حساسیت به نور، تاری دید، افزایش ورم یا قرمزی پلک ها می شوند. این حالت ممکن است در آب و هوای خشک و یا بر اثر مصرف برخی داروهای ضدحساسیت و ضدافسردگی ایجاد شود. برای بهبود خشکی چشم، راه حل های زیادی وجود دارد از جمله استفاده از محلول چشم و ...

آب مروارید

شیوع آب مروارید در زنان یائسه نسبت به مردان بیشتر است. علایم به آرامی و بدون درد پس از ۶۰سالگی شروع می شود. مشکلات بینایی شامل حساسیت به نور، کدری، مشکل دید در شب و دوبینی است.

گلوکوم (آب سیاه)

آب سیاه یک مشکل چشمی است که یک عامل خطر به حساب می آید. گلوکوم، به عصب چشمی ( بر اثر افزایش فشار در چشم) آسیب می رساند. گلوکوم می تواند به طور دائمی به بینایی آسیب برساند و در صورت درمان نشدن به کوری می انجامد.

زنان میانسال باید بدانند که افزایش سن، یکی از عوامل خطر بروز بیماری های مختلف چشمی است. از این رو معاینه منظم برای تشخیص زودهنگام بیماری و درمان به موقع آن، ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha