سلامت نیوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: بسیاری از کالاهای وارداتی مخصوصا لوازم آرایشی که با برندهای معروف عرضه می‎شوند نه تنها اصلی نیستند بلکه برای سلامت افراد بسیار مضر است.

یدالله وفایی امروز در گفت و گو با فارس اظهار داشت: واردات کالای قاچاق در کشور یک واقعیت تلخ است که بر خلاف اقبال مردمی به عنوان پدیده‎ای بسیار شوم، فوق‎العاده مضر و بسیار سازماندهی شده وارد کشور می‎شود.

وی فزود: قاچاق کالا به کشور کاملا حساب شده انجام می‎شود که میلیاردها دلار از اموال و دارایی‎‎های داخل را از کشور خارج می‎کند که این مسئله باید جدی گرفته شود.

کالای بدون شناسنامه بدتر از قاچاق کالاست/ کالای قاچاق به سلامت انسان ضربه می‎زند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه کالای قاچاق صدمات جبران ناپذیری به تولید و اشتغال وارد می‎کند، اذعان کرد: اگر حجم کالای قاچاق کشور را عددی مانند 15 میلیارد دلار تجسم کنیم و برای ایجاد هر شغل به طور متوسط 50 هزار دلار در نظر بگیریم 300 هزار فرصت شغلی به واسطه قاچاق در کشور از بین می‎رود.

وفایی اجرای طرح‎هایی نظیر شبنم را در راستای مبارزه با طرح مخرب نظام اقتصادی کشور برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر طرح شبنم در حال انجام است که مراحل متعددی از آن اجرا شد گرچه این طرح با نقاط ضعف نیز همراه است لذا به دنبال از بین بردن ضعف‎های این طرح هستیم تا از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری و ذائقه مردم را به سمت تولید داخل و واحدهای تولیدی سوق دهیم.

وی متذکر شد: قاچاق کالا یک درد است و بدتر از آن کالای بدون شناسنامه است که به راحتی وارد مملکت می‎شود، اکثر کالاهای قاچاق به سلامت انسان ضربه می‎زنند.

شهروندان از کالای استاندارد استفاده کنند/ مبارزه با قاچاق کالا به اقتصاد استان کمک می‎کند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: در راستای اجرای طرح شبنم، مردم می‎توانند بر اساس بارکدی که روی کالا حک شده از طریق پیامک استعلام کنند تا این اطمینان به آنها داده شود کالای مصرفی آنها اصل است.

وفایی با بیان اینکه وجود کالاهای اساسی برای مردم در بازار یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا شهروندان از کالای استاندارد استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا به اقتصاد استان کمک می‎کند، ابراز داشت: حق مردم این است که آنها از کالاهای سالم برخوردار باشند و همه باید به روند سلامت بازار کمک کنیم که در این راستا نقش رسانه بسیار مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha