سلامت نیوز : رسول دیناروند پیش از ظهر امروز در مراسم  معارفهخود گفت: واقعیت سخت و پذیرش آن سخت‌تر است. انتصاب بنده در حوزه غذا و دارو توفیقی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به هر کسی داده نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: وزارت بهداشت وزارتخانه‌ بزرگی است و کاستی‌های بزرگی دارد و ازنظر اعتبار و منابع در سالهای اخیر همیشه در سختی بوده و انتظار مردم و دولت از این سازمان بیش از توان آن است.

دیناروند گفت: علیرغم سختی‌هایی که در وزارت بهداشت ایجاد شد امیدوارم شاهد تحولات جدید باشیم. دولت با تمام وجود می‌خواهد برای رفع مشکلات کمک کند. بخش عمده‌ای از این کمکها انجام شده و در مسائل ضروری برای حل مشکلات تصمیم‌گیری شده است.

وی گفت: فرصت خوبی است و باید از این کمک بهره‌مند شویم و در آنجایی که تصمیم‌گیری سخت است این تصمیمات انجام شده و حمایت دولت را به صورت جدی داریم.

دینارورند گفت: وزارتخانه‌های اقتصادی، بانک مرکزی، معاون اول رئیس جمهور و رئیس جمهور حامی هستند و در سال 92 آرامش را به حوزه دارویی خواهیم برگرداند این هدف کوتاه مدت است اما برای مردم مهم است تا نگران تأمین دارو نباشند چرا که در تهیه دارو و گران شدن آن دچار نگرانی شدند و باید دارو در دسترس آنها باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو هدف بلندمدت این سازمان را در حوزه تأمین غذا دانست و گفت: در حوزه غذا وضعیت نامناسب است در بحث ایمنی مواد غذایی و فرآورده‌ها چون اثر فوری ندارد ممکن است در آن غفلت شود در حالی که نقش مهمی در سلامت افراد دارد.

دیناروند گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی و سایر قسمتها مانند واکسن که ابزار تأمین سلامت مردم هستند هدف اول سلامت محوری است اگر وزارت بهداشت از این مقوله حمایت می‌کند با نگاه اقتصادی صرف نیست بلکه تأمین سلامت مردم در اولویت است.

وی گفت: هیچ کاری نمی‌کنم تا سلامت مردم به خطر بیفتد. حوزه صنعت و واردکنندگان تجهیزات پزشکی باید در خدمت سلامت مردم فعالیت کنند. البته نباید به بنگاه‌های اقتصادی آسیب بزنند چرا که آنها نمی‌توانند آینده‌ای برای خود تضمین شده بدانند باید ضوابط درستی برقرار شود و ثبات و شفافیت به این حوزه برگردد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از کارشناس تا بنده هیچ کسی نمی‌تواند با سلیقه اعمال مدیریت کند و باید پاکی به سازمان برگردد.

وی گفت: در مواردی که تحریم جدی وجود دارد کار کردن سخت است باید تدبیر کرد و تحریم‌ها را دور زد تا به مردم آسیبی وارد نشود. شرایط بهتر خواهد شد و بدون توجه به فشارهای بین‌المللی که کم و زیاد می‌شوند آرامش به این حوزه برخواهد گشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha