سلامت نیوز : حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مهمترین انتظار و دغدغه مردم این است که برخی داروهای مورد نیاز پیدا نمی‌شود. قیمت داروها گران است و بیمه‌ها از آن حمایت نمی‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: راهکاری که می‌توان به کار گرفت این است که تمام دولت در حال حاضر از دکتر دیناروند حمایت می‌کنند تا سرعت و آرامش به بازار دارو برگردد و در سالهای آینده شاهد رونق دارو باشیم و گرفتاری‌هایی که اخیراً پیش آمد را شاهد نباشیم.

وزیر بهداشت گفت: امسال اتفاقات خوبی برای مردم افتاده که مهمترین آن حماسه سیاسی است و امیدواریم برکات آن برای مردم ادامه داشته باشد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: در حوزه دارو و امنیت غذایی که شاید مهمتر از دارو باشد و همین طور تجهیزات پزشکی با قبول مسئولیت از سوی دکتر دیناروند شاهد حمایت از تولید کنندگان، رفع مشکلات بازار دارو و شفافیت در قوانین و ثبات مدیریت خواهیم بود.

وی در مورد مشکلات بیماران صعب‌العلاج افزود: حتماً اتفاقات خوبی خواهد افتاد یک هفته به رئیس سازمان غذا و دارو فرصت دهید تا برنامه‌هایش را اعلام کند.

وزیر بهداشت در مورد اولویت بعدی خود گفت: برای تمام وزرا که اکنون مشغول به کار هستند انتخاب مدیران توانمند برای رفع مشکلات مهمترین دغدغه است و کار ساده‌ای نیست هر نوع مشکلاتی ممکن است 4 سال گرفتاری ایجاد کند در حوزه وزارت بهداشت نیز همینطور است.

وی در پاسخ به اینکه چقدر به رئیس سازمان غذا و دارو برای حل مشکلات فرصت می‌دهید گفت: من معمولاً صبرم زیاد است و مردم هم منطقی است که تا پایان سال صبر کنند تا آرامش برگردد چرا که همه مؤلفه‌ها دست وزارت بهداشت نیست برخی مؤلفه‌ها ممکن است با اشکال مواجه شوند و برای برطرف کردن آن زمان لازم است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: اما معتقدم یک سال برای پیش بردن برنامه‌های این سازمان زمان لازم است و تا پایان سال آرامش به بازار دارویی برمی‌گردد.

وی در مورد جلسه‌ای که با شهردار تهران برگزار کرد گفت: کلانشهر تهران به خصوص در حاشیه شهر مشکلات بهداشتی فراوانی دارد نمایندگان تهران نیز انتظار دارند ما حرکتی را انجام دهیم.

وزیر بهداشت افزود: شاید بیش از وزارت بهداشت شهرداری در امر آموزش‌های بهداشتی در سطح شهر موفق بوده است بنابراین می‌خواهیم از ظرفیت شهرداری استفاده کنیم و در قالب یک شورای راهبردی که وجود دارد بتوانیم خدمات نظام سلامت را برای شهر و حاشیه آن طراحی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha