سلامت نیوز : وزیر بهداشت به برگزاری جلساتی با شهردار تهران برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی حاشیه شهر تهران اشاره و بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های شهرداری برای آموزش‌های بهداشتی و درمانی به مردم تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس جدید سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دسترسی به دارو، قیمت دارو و لزوم حمایت بیمه‌ای مهم‌ترین دغدغه‌های مردم از وزارت بهداشت در خصوص داروست، عنوان کرد: در حال حاضر مجموعه دولت از دکتر دیناروند، رییس جدید سازمان غذا و دارو حمایت می‌کند تا به سرعت شاهد بازگشت به آرامش به بازار دارویی کشور باشیم.

وی با بیان اینکه امسال شاهد بروز اتفاقات خوشایندی برای مردم بودیم که مهم‌ترین آن حماسه سیاسی و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید است، ابراز امیدواری کرد تا برکات این اتفاقات مثبت برای مردم مستدام باشد.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در ادامه بر ضرورت شفافیت در قوانین و ثبات مدیریت در حوزه دارو تاکید کرد و گفت: امسال قطعا خبرهای خوشی برای بیماران صعب‌العلاج خواهیم داشت. یک هفته به دکتر دیناروند فرصت بدهید تا برنامه‌هایش را در این خصوص اعلام کند.

وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه اولویت مهم بعدی شما چه خواهد بود؟ عنوان کرد: برای تمام وزرا که اکنون مشغول به کار شده‌اند، انتخاب مدیران توانمند برای رفع مشکلات، مهم‌ترین دغدغه است که کار ساده‌ای نیز نیست و هر نوع اشتباهی ممکن است وزارتخانه و مردم را چهار سال گرفتار کند. در حوزه وزارت بهداشت نیز همین‌گونه است. قطعا انتخاب مدیران توانمند، مهم‌ترین اولویت خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برای حل مشکلات حوزه دارو چقدر به دکتر دیناروند فرصت می‌دهید؟ اظهار کرد: بنده معمولا صبرم زیاد است، اما باید تا پایان سال برای ایجاد آرامش در حوزه دارو به مجموعه مدیریتی جدید فرصت بدهیم. قطعا دکتر دیناروند نیز برای پیاده‌کردن برنامه‌های اساسی خود در حوزه دارو نیازمند گذشت بیش از یک سال زمان است.

وزیر بهداشت همچنین درباره جزئیات برگزاری جلسه‌ای با دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در پنجشنبه‌ای که گذشت، توضیح داد: تهران یک کلانشهر است و به خصوص در حاشیه شهر با مشکلات بهداشتی فراوانی دست به گریبان است، نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز از وزارت بهداشت انتظار دارند برای حل این مشکلات اقدام کند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: شاید بتوان گفت شهرداری بیش از وزارت بهداشت در امر آموزش‌های بهداشتی به مردم موفق عمل کرده است. بنابراین می‌خواهیم از ظرفیت شهرداری استفاده کنیم و از شورای راهبردی که در این خصوص تشکیل شده است، بیشتر حمایت و خدمات نظام سلامت را برای شهر تهران و حاشیه آن طراحی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha