شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 81550

باافزایش بار سفرهای تابستانی در شهریور ماه توجه و رعایت استانداردهای سفر سالم ضروری است.

استاندارد های سفر سالم چیست ؟
سلامت نیوز : با توجه به افزایش بار سفرهای تابستانی در شهریور و افزایش آمار تلفات و جراحت ناشی از سفر در این ماه توجه و رعایت استانداردهای سفر سالم  ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری ؛ این نکات برای داشتن یک تعطیلات و سفر سالم بر طبق استانداردهای یک سفر سالم به شما کمک می کند:

دست‌های‌تان را به طور کامل و مکرر با آب و صابون یا ژل ضدعفونی‌کننده بشویید.

تنها از آب جوشیده یا آب‌های بطری‌های دربسته استفاده کنید.

غذا را به نحو ایمن تهیه کنید. اطمینان حاصل کنید همه غذاهای مصرفی به طور کامل پخته شده‌اند، و سبزی‌ها و میوه‌ها به نحو صحیح شسته و پوست کنده شده‌اند.

هر دارو یا واکسنی را که لازم است پیش از شروع سفر دریافت کنید.

هیچ حیوانی به خصوص سگ و گربه را با خود به همراه نبرید

استرس‌تان را مهار کنید

مراقب چیزهایی که کودک می‌خورد و بازی‌های که می‌کند باشید.

 از آسیب‌ها و جراحت‌ها احتمالی سفر پیشگیری کنید. انجام آتش‌بازی را به افراد حرفه‌ای بسپارید. اگر دوچرخه‌سواری می‌کنید، کلاه ایمنی به سر بگذارید.

 و اما ایمنی مسافرت

چه در اطراف شهرتان به مسافرت بروید، چه به کشورهای دیگر سفر کنید، باید به فکر ایمنی سفر باشید. اگر رانندگی می‌کنید باید هشیاری خود را حفظ کنید و به اندازه کافی خوابیده باشید، و گرنه بهتر است جای خود را در پشت فرمان به کسی دیگر دهید.

هر وقتی که ماشین می‌رانید یا سوار ماشین هستید، کمربند ایمنی‌تان را ببندید. اگر کودکتان همراه شما است، او را بسته به قد، وزن و سنش در صندلی ایمنی کودک، صندلی حامی کودک یا صندلی معمولی با بستن کمربند بنشانید.

قبل از سفر از ایمنی خودرو مطمئن شوید، با سرعت مطمئن رانندگی کنید و به یاد داشته باشید، سرعت بیش از حد مهمترین عامل مرگهای حین رانندگی در کشور است که بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از آن نیز هر ساله در شهریور رخ می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha