شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 81554

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی درمانگاه‌ها، مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها باید در خدمات رسانی به مراجعه کنندگان، احترام و عملکرد دلسوزانه را سرمشق خود قرار دهند.

دکتر عابد فتاحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در رابطه با وضعیت نیمه تعطیل تنها درمانگاه محمدیار، توضیح داد: برای تمامی مراکز درمانی قوانین خاصی تعریف شده که باید طبق آن عمل شود؛ برای شبانه‌روزی کردن هر درمانگاه نیاز به سه پزشک است که درصورت حائز بودن برخی شرایط همانند جمعیت متناسب، این دستور از سوی وزارت بهداشت صادر می‌شود.

وی با بیان این‌که مردم محمدیار برای درمان خود در خارج از ساعات اداری باید به نقده مراجعه کنند، اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) نقده یکی از بیمارستان‌های مجهز به شمار می‌رود، لزومی ندارد هزینه شود و مراکز درمانی دیگری نیز در نزدیکی آن به بهره برداری برسد؛ همین شرایط در اشنویه نیز حاکم است، شهرستان اشنویه دارای یک بیمارستان و فاقد هرگونه تخصصی است، ولی مردم آن شهرستان می‌توانند برای درمان خود به محمد یار مراجعه کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: متاسفانه آذربایجان غربی از کمبود پزشک رنج می‌برد، پزشکان موجود نیز قبول نمی‌کنند که فاصله کیلومتری تا محمدیار را هر روز طی کنند، ولی در این راستا اگر شورای محمدیار، آماری در رابطه با جمعیت اهالی منطقه را به صورت کتبی ارائه دهد، در صورت رعایت قوانین می‌توانیم پیگیر این موضوع باشیم.

چندی پیش تعدادی از اهالی محمد یار به دفتر این خبرگزاری، مراجعه و خواستار پیگیری وضعیت نیمه تعطیل تنها درمانگاه این منطقه شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha