وزیر بهداشت گفت : ایده‌های مختلفی برای ارتقای سطح كاری پزشكان عمومی وجود دارد لذا در این مورد باید كارهای كارشناسی انجام شود و در این مورد ترجیح می‌دهم نظر سایر افراد و خود صنف و انجمن‌هایی كه مرتبط با پزشكان هستند را جویا شویم و فكر می‌كنم با كمك مجلس به یك راه حل میانه دست پیدا كنیم.

یك سوم پزشكان عمومی به شغل‌های غیرپزشكی مشغولند/ در حق پزشکان ظلم کرده‌ایم
سلامت نیوز : حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص جایگاه پزشكان عمومی در كشور و اینكه بسیاری از پزشكان عمومی در صدد پیوستن به دوره‌های تخصصی هستند، گفت: این امر به این دلیل است كه ما در حق پزشكان عمومی ظلم كرده‌ایم و رفتارمان با این قشر، رفتار خوبی نبوده است و باید هم در مورد جایگاه و هم معیشت پزشكان فكری كنیم.

وی اظهار داشت: شاید بسیاری از مردم باور نكنند اما شرایط این پزشكان از بسیاری از طبقات مختلف مردم نامناسبتر است.

وزیر بهداشت با بیان اینكه تقریباً یك سوم پزشكان عمومی به شغل‌های غیرپزشكی مشغول هستند، گفت: ایده‌های مختلفی برای ارتقای سطح كاری پزشكان عمومی وجود دارد لذا در این مورد باید كارهای كارشناسی انجام شود و در این مورد ترجیح می‌دهم نظر سایر افراد و خود صنف و انجمن‌هایی كه مرتبط با پزشكان هستند را جویا شویم و فكر می‌كنم با كمك مجلس به یك راه حل میانه دست پیدا كنیم.

* كسب شرایط ایده آل نیاز به زمان دارد

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه افزود: حداقل كاری كه می‌توان انجام داد این است كه به شرایط موجود تن در ندهیم و به سراغ یك شرایط بهتر برای همكاران برویم.

* پزشك عمومی صرفاً پزشك خانواده نیست

وی با بیان اینكه اگر ما فكر كنیم كه پزشك عمومی در قالب طرح پزشك خانواده احیا می‌شود، درست نیست، گفت: ظرفیت پزشك خانواده به كارگیری همه پزشكان عمومی نیست.

وزیر بهداشت در پایان افزود: اگر می‌خواهیم تخصص و تخصص‌گرایی را رونق دهیم بایستی تجدید نظری در جایگاه و شرایط معیشتی پزشكان شود چرا كه این موضوع به نفع كشور نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha